جنبش "پیاده‌روی با مفاخر" در یونان راه‌اندازی شد

شهرداری آتن اعلام کرد که ۶۲ تابلوی هوشمند را برای قدردانی از ۲۹ فردی که در انقلاب ۲۰۰ سال پیش یونان مشارکت داشتند، در سراسر شهر نصب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تابلوهای هوشمند که در خیابان‌های مختلف پایتخت یونان قرار دارد، اسامی و تصاویری از چهره‌های جنبش فیلهلن (یونان‌دوستی) را نشان می‌دهد.

جنبش "پیاده‌روی با مفاخر" در یونان راه‌اندازی شد

تابلوهای خیابانی جدید دارای کدهای QR است که به ساکنان و گردشگران اجازه می‌دهد تا به روشی مدرن و آسان درباره تاریخ شهر بیشتر بیاموزند. گردشگران برای پیدا کردن همه اطلاعاتی که باید در مورد یک چهره خاص بدانند، تنها با اسکن یک کد QR موجود در تابلوی خیابان، به محتواهای جالبی دست پیدا خواهند کرد. پس از ورود به یک درگاه اطلاع‌رسانی، تمام اطلاعات مفاخر به زبان انگلیسی و یونانی قابل مشاهده است.

جنبش "پیاده‌روی با مفاخر" در یونان راه‌اندازی شد

این ابتکار با عنوان "پیاده‌روی با مفاخر"، نتیجه همکاری بین انجمن محیط زیست و فرهنگ یونان و همچنین شهرداری آتن است. هدف نهایی این جنبش نشان دادن تأثیرگذاری شخصیت‌های تاریخی تأثیرگذار از ایتالیا، روسیه، فرانسه، آمریکا، آلمان و بریتانیا در ایجاد یونان مدرن است.

علاوه بر این، پروژه ابتکاری بیشتر به دنبال ایجاد احساس ارتباط بیشتر شهروندان یونانی با ریشه‌ها و تاریخ خود است. کوستاس باکویانیس، شهردار آتن، در مورد این جنبش گفت: "این ابتکار فرصتی عالی برای ساکنان و بازدیدکنندگان شهر فراهم می‌کند تا با شخصیت‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی آتن آشنا شوند. به مناسبت دویستمین سالگرد آغاز انقلاب یونان، همه را به کشف جنبه‌های ناشناخته تاریخ یونانیان دعوت می‌کنیم. "

سفرای چندین کشور از جمله آمریکا، آلمان و بریتانیا نیز حمایت خود را از این پروژه نشان دادند و جنبش فیلهلن را تمجید کردند.

جنبش "پیاده‌روی با مفاخر" در یونان راه‌اندازی شد

کد خبر 553832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.