یک ایرانی مقیم فرانسه ۱۰ تابلو نقاشی به میراث‌ فرهنگی اهدا کرد

بنا به وصیت یکی از ایرانیان مقیم فرانسه، ۱۰ تابلوی نقاشی اثر حسین بهزاد در مراسمی با حضور سخنگوی وزارت خارجه و سرپرست اداره‌کل موزه‌ها، به وزارت میراث‌ فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری اهدا شد.

به گزارش ایمنا، سعید خطیب‌زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه دراین‌باره گفت: این آثار متعلق به مرحوم ایرج مجلل، یکی از هموطنان مقیم فرانسه بود که به موزه بهزاد اهدا شده است.

وی افزود: این اتفاق نشان‌دهنده اعتماد هموطنان خارج از کشور به دستگاه دیپلماسی در وزارت امور خارجه است. برای ما باعث افتخار است که میراث‌فرهنگی کشورمان را پاس بداریم و آثار هویتی ایران و ایرانی را جمع‌آوری کنیم.

خطیب‌زاده تصریح کرد: همکاران من در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس و همکارانم در تهران و وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کار مهمی را انجام دادند؛ این پروسه‌ای است که مدت‌ها آغاز شده و برگرداندن آثار و تلاش برای جمع‌آوری این هویت‌های فرهنگی که بعضاً در دنیا پراکنده شده است از وظایف مهم ما است.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه بابیان اینکه پاسداشت هویت ایران و ایرانی برای ما مهم است، گفت: موزه بهزاد میزبان خوبی برای این آثار خواهد بود و در نوع خود قابل‌توجه و دیدنی است.

همچنین مرتضی ادیب‌زاده سرپرست اداره‌کل موزه‌ها نیز اظهار کرد: آثار اهدا شده متعلق به نقاش نامدار ایرانی معاصر، استاد حسین بهزاد است که بنا به وصیت یکی از هموطنان که مقیم فرانسه است به ایران منتقل شده است.

وی افزود: آثار اهدایی با رایزنی و همکاری‌های وزارت امور خارجه و هماهنگی که با وزارت میراث‌فرهنگی انجام شده است به تهران منتقل شد. بر اساس وصیت ایرج مجلل (دارنده این آثار) تابلوهای اهدایی در موزه حسین بهزاد در کنار سایر آثار او به نمایش گذاشته می‌شوند.

این آثار از سوی علیرضا دلخوش معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌ها مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به سحر گودرزی امین‌اموال فرهنگی‌تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل داده شد.

منبع: مهر

کد خبر 553822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.