از انهدام باند سارقان مسلح خانوادگی تا ادعای عجیب همسر در مرگ مرموز شوهر

انهدام باند سارقان مسلح در پوشش خانواده، زنده سوختن دختر بچه مازنی در بابل، دستگیری قاتل طلافروش گتوندی، ادعاهای عجیب همسر در مرگ مرموز شوهر، بازداشت زن جوان تهرانی به خاطر آتش زدن صاحبکارش، مبلمان حاوی مواد مخدر از مقصد لندن جا ماند را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری اعضای باند سارقان مسلح که در پوشش خانواده در محله میرداماد تهران قصد انجام سرقت از یک منزل را داشتند خبر داد و اظهار کرد: هویت دو سارق متواری شناسایی و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اعلام حضور سارقان در محله میرداماد عوامل تیم عملیاتی ضربت سرکلانتری سوم برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. با حضور مأموران در محل اعلامی، سارقان به سمت آن‌ها تیراندازی و با خودروی ۲۰۷ از محل متواری شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در تعقیب و گریز متهمان هر چهار لاستیک خودرو مورد اصابت گلوله مأموران قرار گرفت و سه نفر از اعضای باند از جمله یک زن و کودک را دستگیر شدند.

وی ادامه داد: پس از متوقف شدن خودرو یکی از اعضای این باند اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرد که در این حادثه یکی از مأموران از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

به گفته سرهنگ موقوفه‌ای، اعضای این باند برای پوشش سرقت‌های خود با به همراه داشتن زن و کودک در قالب یک خانواده و با استفاده از پلاک‌های سرقتی خودرو، اقدام به سرقت از منازل می‌کردند.

زنده سوختن دختر بچه مازنی در بابل

طی گزارشی به مرکز دیسپچ سازمان اورژانس بابل مبنی بر آتش‌سوزی در ساختمان در حال ساخت در امیرکلا روبروی شهرک فاطری گزارش شد. پس از دریافت این گزارش بلافاصله مرکز دیسپچ اورژانس بابل تکنسین‌های پایگاه امیرکلا را به محل حادثه اعزام کرد.

در این حادثه نگهبان ساختمان که به همراه خانواده خود در داخل چادر ساختمان در حال ساخت بودند به علت سهل انگاری دختر بچه یک ساله و پسر بچه هشت ساله را در خانه تنها می‌گذارند و به شهر مراجعه می‌کنند و بخاری برقی باعث آتش‌سوزی چادر می‌شود.

در این آتش سوزی این دختر بچه به علت سوختگی و شدت جراحات فاقد علائم حیاتی بود. همچنین پسر بچه هشت ساله به علت سوختگی از ناحیه پیشانی و صورت، توسط تکنسین‌های اورژانس پس از اقدامات درمانی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می‌شود.

دستگیری قاتل طلافروش گتوندی

سرهنگ نصیر ابدالی‌فرد فرمانده انتظامی گتوند به وقوع سرقت مسلحانه از یکی از طلافروشی‌های گتوند در سال ۹۷ اشاره کرد و اظهار کرد: این سرقت منجر به قتل شخص طلا فروش شد و بررسی موضوع و بازداشت قاتل پس از حادثه در دستور کار نیروی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات بسیار پیچیده اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه قاتل اصلی در یکی از استان‌های کشور، افزود: گروهی از مأموران با تجربه پلیس آگاهی به شهرستان محل سکونت شخص یاد شده اعزام شدند و در یک عملیات بسیار فنی و پیچیده مخفیگاه قاتل را شناسایی و با اقدام سریع و به موقع وی را بازداشت کردند.

فرمانده انتظامی گتوند ادامه داد: پس از انتقال متهم به گتوند، وی در تحقیقات انجام شده به بزه ارتکابی اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

ادعاهای عجیب همسر در مرگ مرموز شوهر

ساعت ۱۰:۱۲ شامگاه جمعه ۱۵ بهمن مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در تماس با بازپرس محمد وهابی، از مرگ مشکوک مرد میانسالی خبر دادند. دقایقی بعد تیم جنایی برای بررسی صحنه جرم به محل حادثه که طبقه سوم یک ساختمان بود رفتند و با جسد مرد ۶۳ ساله به نام بختیار داخل حمام خانه رو به رو شدند در حالی که چند روزی از مرگ وی گذشته بود.

در معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود پنج روز قبل اعلام کردند، اما وجود شیار و آثار کبودی روی گردن مرد میانسال فرضیه قتل را قوت بخشید. همسر بختیار که موضوع را به پلیس اعلام کرده بود در تحقیقات مدعی شد ۲۵ سال قبل با بختیار ازدواج کرده و فرزندی هم ندارند.

وی اظهار کرد: من معاون دبیرستان دخترانه هستم اما شوهرم معتاد بود و کار خاصی نداشت. همیشه با همسرم اختلاف داشتم، چون او مدام مرا کتک می‌زد. آخرین بار که با هم درگیر شدیم، او مرا کتک زد و آثار کبودی‌اش روی صورتم با گذشت چند روز دیده می‌شود. گاهی اوقات که مرا کتک می‌زد و بدن درد می‌گرفتم، خودش قرصی به من می‌داد تا دردهایم تسکین پیدا کند. اما آخرین بار که قرص را خوردم بی‌هوش شدم و بعد از چند روز که به هوش آمدم هر چه دنبال همسرم گشتم اثری از او پیدا نکردم. اما بوی بدی از خانه به مشام می‌رسید. به‌دنبال بوی بد به حمام رفته و با جسد همسرم مواجه شدم. وحشت کردم و موضوع را به پلیس خبر دادم.

از آنجا که اظهارات زن میانسال برای بازپرس جنایی قابل قبول نبود دستور تحقیق و بازجویی بیشتر از وی صادر شد، اما این بار زن میانسال ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و گفت: همسرم خودکشی کرده است، اما از آنجایی که ترسیدم حرفم را باور نکنید، به دروغ گفتم که جسدش را در حمام پیدا کرده‌ام. نمی‌دانم چه بلایی سر همسرم آمده است.

وی ادامه داد: بعد از خوردن قرص‌ها بی‌هوش شدم و مدتی که گذشت، به هوش آمدم. اما حال خوبی نداشتم و نیمه هوش به اطراف نگاه کردم. ناگهان بختیار را دیدم که از لوله گاز نزدیک آشپزخانه خود را حلق‌آویز کرده است. او چادرم را به لوله گاز وصل کرده بود. با دیدن این صحنه بسیار شوکه شدم و در همان حالت نیمه هوشیار، گره چادر را باز کرده و همسرم را از لوله گاز جدا و به حمام منتقل کردم. می‌ترسیدم اگر کسی او را حلق‌آویز ببیند باورش نشود که او دست به خودکشی زده و من در این ماجرا متهم شوم به همین دلیل هم بود چنین فرضیه‌ای را مطرح کردم.

اما ادعای خودکشی نیز خیلی زود از سوی بازپرس رنگ باخت، چرا که با توجه به جثه و قد مرد میانسال و ارتفاع پایین لوله گاز، او نمی‌توانست خود را از لوله گاز حلق‌آویز کند، چرا که قد مرد میانسال از ارتفاع لوله گاز بیشتر بود. زن میانسال زمانی که متوجه شد، ادعای خودکشی نیز از سوی بازپرس جنایی رد شد، این بار ادعا کرد همسرش با قرص خودکشی کرده است. او گفت: بعد از اینکه من قرص‌ها را خوردم نیمه هوش روی زمین افتادم و همسرم را دیدم که او نیز قرص‌هایی را که من خورده بودم، خورد و به سمت حمام رفت. بختیار بعد از بی‌هوش شدن من، فوت کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

در حالی که اظهارات ضد و نقیض زن میانسال و ادعای وی در مورد مرگ همسرش یکی پس از دیگری رد می‌شد متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که مرد میانسال بر اثر شکستگی گردن جان باخته است؛ بنابراین فرضیه قتل پررنگ‌تر شد و به همین دلیل بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، دستور بازداشت همسر بختیار را صادر کرد.

در ادامه بررسی‌ها تیم جنایی دو فرضیه را در مرگ بختیار مورد بررسی قرار داد؛ نخست اینکه زن میانسال با خوراندن قرص به همسرش او را بی‌هوش کرده و به قتل رسانده است. دومین فرضیه نیز این بود که با توجه به ضعیف بودن جثه زن میانسال او با همدستی شخص دیگری شوهرش را به قتل رسانده است. بدین ترتیب با انتقال زن میانسال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز مرد میانسال به دستور بازپرس جنایی ادامه دارد.

بازداشت زن جوان تهرانی به خاطر آتش زدن صاحبکارش

ساعت یک ظهر چهارشنبه سیزدهم بهمن مرگ مرد ۴۷ ساله‌ای در بیمارستان سوانح و سوختگی به بازپرس حبیب‌الله صادقی اعلام شد. با گزارش این حادثه تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مرد میانسال از روز ششم بهمن به بیمارستان منتقل شده بود اما به علت شدت سوختگی فوت کرده است. با توجه به مشکوک بودن ماجرا، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، دستور ادامه تحقیقات را صادر کرد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که مرد میانسال به نام حامد صاحب یک مغازه خرازی در خیابان گلبرگ است. طبق اظهارات همسایه‌ها روز حادثه او در حالی که آتش گرفته بود از مغازه‌اش خارج شده و کسبه و همسایه‌ها با دیدن این صحنه با کپسول آتش‌نشانی او را خاموش کرده و به بیمارستان منتقل کرده بودند. در ادامه تحقیقات، بازپرس جنایی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف مغازه حامد را صادر کرد.

در بازبینی دوربین‌ها مشخص شد که لحظاتی بعد از اینکه حامد در میان شعله‌های آتش می‌سوخت و از مغازه خارج شده بود، زن جوانی از مغازه وی خارج شده و سوختن او را نگاه می‌کرد. بعد از آن نیز بدون هیچ واکنشی از محل دور شد.

بدین ترتیب دستور شناسایی زن جوان از سوی قاضی پرونده صادر و بررسی‌ها نشان داد که او فروشنده مغازه خرازی است. زن ۴۲ ساله به نام شهناز بازداشت و در تحقیقات اظهار کرد: مدتی قبل در مغازه خرازی کار می‌کردم اما به خاطر برخی مشکلات آنجا را ترک کردم ولی از یک ماه قبل به محل کارم برگشتم.

زن جوان که پای چپش نیز در این حادثه سوخته و آثار کبودی روی بدنش دیده می‌شد، ادامه داد: روز حادثه در حال چیدن ویترین مغازه بودم که ناگهان صدای فریاد سوختم حامد را شنیدم و او در حالی که آتش گرفته بود از مغازه بیرون دوید. نمی‌دانم پایم چطور سوخته است، اما از دیدن این صحنه به قدری شوکه شده بودم که چند لحظه‌ای او را نگاه کردم و بعد آنجا را ترک کردم.

با توجه به سوختگی پای زن جوان و اظهارات متناقض او، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، دستور بازداشت او را صادر کرد و تحقیقات ادامه دارد.

مبلمان حاوی موادمخدر از مقصد لندن جا ماند

سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: کارکنان پلیس فرودگاه مستقر در پایانه هوشمند بار فرودگاه حضرت امام (ره) حین کنترل و بازرسی مرسولات پستی، به یک مرسوله حاوی مبل به مقصد لندن در ارتباط با جاسازی موادمخدر مشکوک می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های انجام شده، محموله موصوف در حضور نماینده گمرک بازگشایی و مقدار هفت کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک که به شکل بسیار حرفه‌ای در کف پالت جاساز شده بود، کشف شد.

پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مبارزه قاطع کارکنان همیشه هوشیار پلیس فرودگاه با قاچاقچیان مواد مخدر و تاکید بر تشدید اقدامات کنترلی و مراقبتی در جلوگیری از هر نوع قاچاق از مرزهای هوایی، خاطرنشان کرد: در این خصوص ضمن تشکیل پرونده، پیگیری لازم برای دستگیری صاحب مرسوله در دست اقدام است.

کد خبر 553803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.