پاپ فرانسیس، شهرداران ایتالیا را به همبستگی تشویق کرد

پاپ فرانسیس، روز گذشته شهرداران ایتالیا را تشویق کرد تا پشتیبان مردم جوامع خود باشند و از همراهی آن‌ها در این دوران سخت بیماری همه‌گیر کرونا قدردانی کنند. پاپ این سخنان را هنگام حضور در میان حدود ۲۰۰ عضو انجمن ملی شهرداری‌های ایتالیا بیان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاپ فرانسیس ضمن تاکید بر نقش حیاتی شهرداران در بیان نگرانی‌های محلی در سطح ملی و پاسخگویی به نیازهای مردم، پیچیدگی کار آن‌ها و مشکلاتی را که با آن روبه‌رو هستند، تصدیق و در عین حال بر اهمیت مشارکت شهروندان در اداره محلی تاکید کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانش، نقش شهرداری را مانند والدینی توصیف کرد که برای فرزندان (شهروندان) انجام وظیفه می‌کنند. وی در رابطه با نقش شهرداری‌ها گفت: از شهرداران انتظار می‌رود که راه حل همه مشکلات را بدانند. می‌دانیم که چالش‌های شهر تنها با توسل به منابع مالی حل نمی‌شود؛ مهم است که بتوانیم بر حضور انجمن‌های همبستگی تکیه کنیم که مهارت‌های مقابله با مشکلات را فراهم می‌کنند.

پاپ فرانسیس، شهرداران ایتالیا به همبستگی تشویق کرد

افزایش جذابیت‌های ظاهری شهر به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر، احداث مکان‌های عمومی برای افزایش نشاط اجتماعی و آشنایی شهروندان با قوانین شهری از جمله مواردی است که پاپ معتقد به تخصیص منابع مالی برای آن‌ها بود.

پاپ فرانسیس با اشاره به مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیماری کرونا، توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه نظیر حاشیه‌نشینان را پر اهمیت دانست و تاکید کرد که این مناطق باید به نوعی محل خلق راهکارهای اجتماعی و اقتصادی شهرها شود که در آنجا کرامت هر فرد با تأمین کار و معیشت برای همه تضمین می‌شود.

او با تاکید بر مفهوم «صلح اجتماعی»، نیاز به پرورش ابتکار و خلاقیت شهروندان برای ایجاد روابط معنادار در محله‌ها و پیشرفت متعاقب را امری مهم قلمداد کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان سخنرانی خود، شهرداران ایتالیایی را تشویق کرد که در کنار مردم بمانند و از وسوسه فرار از مسئولیت خود دوری کنند.

کد خبر 553797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.