ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ و نقل عمومی قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس دارای استاندارد آلایندگی یورو چهار، سیستم‌های تهویه و استاندارد و مجهز به سامانه الکترونیکی" قم کارت" در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مسعود طبیبی در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات عمرانی ۱۰۰ پروژه شهری، اظهار کرد: استفاده عملیاتی از سامانه هوشمند، اعلام زمان دقیق حرکت ایستگاه‌ها، راه‌اندازی پیام صوتی در ناوگان عمومی ویژه افراد نابینا، ارائه نظرسنجی عملکرد رانندگان توسط شهروندان و الزام به الکترونیکی کردن پرداخت از برنامه‌های پیش روی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قم است.

وی با اشاره به کاهش سهم ناوگان عمومی از سفرهای درون‌شهری، تصریح کرد: با برنامه‌های جدید شهرداری قم در توسعه و حمایت از ناوگان عمومی، تلاش می‌شود تا در آینده سهم این بخش در جابه‌جایی مسافر از نظر کمیت و کیفیت افزایش یابد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی قم روزانه با طی کردن ۳۰ هزار کیلومتر مسیر، حدود ۴۳ هزار شهروند را جابه‌جا می‌کند.

وی ادامه داد: طرح غربالگری رانندگان ناوگان تاکسیرانی قم با هدف طبقه‌بندی رانندگان و ورود به خدمات حرفه‌ای تاکسیرانی مانند تاکسی زائر، طب تاکسی و تاکسی گردشگری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

طبیبی با بیان اینکه اصلاح خط‌کشی معابر شهری برای عبور ایمن عابران پیاده و کم‌توانان ذهنی نیز در حال انجام است، گفت: سامانه رعایت فاصله طولی برای جلوگیری از تصادفات پرتکرار شهری یکی از اقدامات و برنامه‌های شاخص شهرداری قم در کاهش سوانح راهنمایی و رانندگی خواهد بود.

وی با اشاره به ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: این ۵۲ دستگاه اتوبوس با اعتباری حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و دارای استاندارد آلایندگی یورو چهار، سیستم‌های تهویه استاندارد و مجهز به سامانه الکترونیکی"قم کارت" است که از امروز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.

کد خبر 553786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.