ضرورت توجه به آینده‌نگری در طرح جامع شهری

شهردار شهر شهرکرد، گفت: طرح جامع شهری باید آینده‌نگری مناسبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدتقی جاپلقی امروز -یکشنبه ۱۷ بهمن ماه- در نشستی با مدیرکل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به نیاز شهر شهرکرد و ضرورت تهیه طرح‌های توسعه‌ای و مطالبات و دغدغه برخی مردم در زمینه طرح‌های شهری می‌طلبد طرح پیشنهادی طرح جامع شهری تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده تهیه و ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهری باید آینده‌نگری مناسبی داشته باشد و مشکلات موجود را نیز رفع کند، افزود: اگر طرح دارای اشکال و ایرادات باشد نه تنها نمی‌تواند آینده خوبی را برای شهر ترسیم کند، بلکه به مشکلات موجود نیز دامن می‌زند.

شهردار شهرکرد با اشاره به ضرورت ساماندهی مشاغل در شهرکرد، ادامه داد: مباحث فنی را در طرح جامع بررسی و برنامه‌ریزی لازم جهت ساماندهی مشاغل مزاحم انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت مطالبات شهرداری، تصریح کرد: لازم است راه و شهرسازی اقدامات برای پرداخت سهم ۱۰ درصد شهرداری و اراضی فناوران را سریع‌تر به نتیجه برساند.

جاپلقی با بیان اینکه بازآفرینی یکی از موضوعاتی است که دولت برای آن اعتبار خوبی تخصیص و این ردیف نقش بسیار مهمی در اجرای پروژه‌های تعریف شده دارد، گفت: در راستای تأمین و جذب اعتبارات بازآفرینی شهری باید تلاش و جلسات مشترک در این راستا انجام شود.

تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی

همچنین حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه نشست، اظهار کرد: لازم است شهرداری پروانه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی را سریع صادر کند.

به گزارش ایمنا، در راستای افزایش تعاملات بین شهرداری و راه و شهرسازی این جلسه با حضور شهردار و معاونان حقوقی و املاک شهرداری، مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان برگزار شد.

کد خبر 553770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.