محدودیت سوار کردن مسافر در تاکسی‌ها با افزایش بیماران اومیکرون

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا گفت: به دلیل شیوع سویه جدید کرونا اومیکرون، تاکسیرانان در این شهر باید تنها دو مسافر در صندلی عقب تاکسی سوار کنند.

«غلامرضا مصاحب» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رعایت کامل دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: به دلیل شیوع سویه جدید کرونا اومیکرون و افزایش ابتلای شهروندان گیلانی به این بیماری، سوار کردن سه مسافر در عقب تاکسی‌های آستارا تا زمان اتمام کرونا ممنوع بوده و این مهم به اطلاع تمامی تاکسیرانان این شهر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از تاکسیرانان و شهروندان با بی‌توجهی به بیماری اومیکرون از ماسک استفاده نمی‌کنند و جان خود، خانواده و سایر شهروندان را به خطر می‌اندازند، ادامه داد: در همه‌گیری کرونا، استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری بوده و تاکسیرانان و مسافران ملزم به استفاده از ماسک هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا با بیان اینکه تمام رانندگان حمل و نقل عمومی موظف به تزریق واکسن کرونا هستند، گفت: تاکسیرانان باید به نوبت سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده و کارت واکسن خود را در مقابل دید عموم شهروندان، روی داشبورد خودرو نصب کنند.

وی با بیان اینکه سرپرست شهرداری آستارا به صورت جدی پیگیر حفظ سلامت تاکسیرانان و مسافران است، لذا گشت سازمان حمل و نقل عمومی در سطح شهر حضور دارد، تصریح کرد: از روز گذشته به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نکات بهداشتی در ناوگان سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا بیشتر شده است و بازرسان این سازمان در شهر در حال گشت‌زنی هستند؛ در صورت مشاهده تاکسیرانان فاقد ماسک ابتدا دفترچه فعالیت آن‌ها توقیف خواهد شد و اگر تخلفات تکرار شود، به کمیته انضباطی سازمان فراخوانده شده و اعمال قانون می‌شوند و احتمال لغو مجوز آن‌ها نیز وجود دارد.

مصاحب، با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی هنگام سوار و پیاده کردن شهروندان و به ویژه مسافران خارجی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سازمان حمل و نقل همگانی مستقر در شهرداری اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، در سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم، حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر و ۶۰۰ دستگاه خودروی حمل و نقل بار درون شهری فعال است.

کد خبر 553766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.