اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا/به اوج رسیدن اومیکرون در هفته‌های آینده

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند حتی آزمایش PCR هم ندهند، گفت: فکر می‌کنم تا سه هفته آینده اومیکرون در کشور به اوج می‌رسد و موارد بستری و مراجعه سرپایی بسیار بیشتر می‌شود، ولی بعد از آن شاید در اواخر اسفند سیر نزولی بیماری را داشته باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، مسعود مردانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار کرد: بیمارانی که حال عمومی نامناسبی دارند در تزریق واکسن کوتاهی کردند و درحال حاضر بیمارانی که به نوع شدید کرونا مبتلا شدند از افرادی هستند که هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: مردم به‌خصوص افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید دوز سوم واکسن را تزریق کنند و در این همه‌گیری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی، تجمعات و مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنند.

این عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند حتی آزمایش PCR هم ندهند، گفت: فکر می‌کنم تا سه هفته آینده اومیکرون در کشور به اوج می‌رسد و موارد بستری و مراجعه سرپایی بسیار بیشتر می‌شود، ولی بعد از آن شاید در اواخر اسفند سیر نزولی بیماری را داشته باشیم.

مردانی با بیان اینکه همه داروهای کرونا در کشور موجود است، ادامه داد: گونه دلتا هنوز در کشور تمام نشده است و هنوز مواردی با اختلالات چشایی و بویایی و درگیری ریه مراجعه می‌کنند و موارد بستری به دلیل درگیری دو سمت ریه را در ICU داریم.

کد خبر 553758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.