واکسن مخصوص سویه اومیکرون تولید می‌شود

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که لازم است شرکت‌های داروسازی تنها یک واکسن تک‌دوزی متناسب با سویه اومیکرون تولید کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مؤثرترین و بهترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ دریافت واکسن است. با توجه به اینکه میزان انتقال‌پذیری سویه اومیکرون بسیار بالا است، موضوع واکسیناسیون بیش از پیش مورد توجه مقامات بهداشتی و سازمان‌های مربوط در سراسر دنیا قرار گرفته است. آژانس دارویی اروپا اعلام کرده است که از توسعه سریع واکسن تک ظرفیتی مخصوص سویه اومیکرون حمایت می‌کند.

مسئول سیاست‌گذری واکسیناسیون در آژانس دارویی اروپا اظهار کرد که لازم است شرکت‌های داروسازی تنها یک واکسن تک ظرفیتی متناسب با سویه اومیکرون تولید کنند، همچنین لازم است نسخه‌های ترکیبی واکسن را بررسی کنند. ارزیابی چندین واکسن در آزمایش‌های بالینی اقدام مؤثری است، پژوهشگران باید این موضوع را نیز در نظر بگیرند که فقط گروه خاصی از افراد می‌توانند واکسن مخصوص اومیکرون را دریافت کنند یا محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

نواواکس (Novavax) که یک شرکت زیست‌فناوری در آمریکا است، در حال بررسی و توسعه واکسنی مخصوص سویه جدید اومیکرون است. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که این واکسن در چند هفته آینده برای آزمایش و تولید نمونه اولیه آماده خواهد شد.

کد خبر 553726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.