شهرداری زنجان از برف روبی امروز سربلند بیرون آمد

شهردار زنجان با تشکیل ستاد فرماندهی برف‌روبی و با حضور شبانه در ایستگاههای برف‌روبی در روزهای اول مسئولیت خود موجب رضایت شهروندان زنجانی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برف سنگین در هفته‌های گذشته و عدم مدیریت صحیح در برف‌روبی مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان به وجود آورد که منتقدان زیادی را در پی داشت حتی استاندار زنجان در این سو مدیریت به مدیران شهری انتقاد کرد.

با انتخاب علیرضا فیروز فر به عنوان شهردار زنجان در هفته گذشته و سابقه ایشان در مسئولیت‌های گذشته امیدهایی را در دل شهروندان به ارمغان آورد.

بدیهی است میزان بارش برف در روز گذشته کمتر از هفته‌های اخیر بود ولی مطمئناً عدم مدیریت صحیح موجب نارضایتی خواهد شد.

شهرداری با منطقه‌بندی و ناحیه‌بندی شهری به حوزه‌های کوچک‌تر تقسیم و مسئولیت مدیریت و برف‌روبی هر کدام از این حوزه‌ها بر اساس سلسله مراتب اداری و اجرایی، بر عهده افراد مشخص شده قرار گرفته بود.

همچنین اولویت‌های عملیات زمستانی، با توجه به اولویت معابر اصلی، مراکز امدادی و درمانی، سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها، معابر و کوچه‌های مواصلاتی، انجام شد.

مسأله‌ای که در برف‌روبی هفته‌های گذشته شاهد آن نبودیم این بار به درستی اجرا شد حضور شبانه شهردار در ایستگاههای برف‌روبی و نیروهای ستاد عملیات زمستانه بود مسأله‌ای که در دور گذشته با توجهی مدیریت شهری آنها را غافلگیر کرده بود.

علیرضا فیروز فر، در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: با اتخاذ تدابیر ویژه برای تعمیر و یا اجاره ماشین آلات، شارژ دائمی مخازن ماسه و نمک مستقر در سطح شهر، تقسیم‌بندی، شیفت‌بندی نیروهای ستادی و اجرایی اقدام شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه با اعلام آماده‌باش برای نیروهای ستاد و نیروهای اجرایی در زمینه عملیات زمستانی، دستور استقرار کلیه ماشین‌آلات، از ساعت پنج صبح روز جمعه تا عصر روز یکشنبه برای مدیریت بارش‌های احتمالی صادر شد و تکرار آماده‌باش مشابه برای هشدارهای آتی را بیست و چهار ساعت قبل از هر بارندگی را ابلاغ کردیم.

فیروفر تاکید کرد: مدیران مناطق چهارگانه شهرداری، مدیر ستاد مدیریت عملیات زمستانی در هر منطقه مستقر و پاسخگویی مستقیم را در این خصوص بر عهده دارند.

وی با اشاره به همراهی شهروندان با شهرداری و تشکیل پویش‌های مردمی با بهره‌گیری از توان فکری و اجرایی شهروندان و تشکل‌های مردم نهاد گفت: فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت شهروندان از اولویت‌های کاری خود و مدیران مناطق برای مدیریت شهر اعلام کرد.

لازم به ذکر است با دستور شهردار، لیست مسئولان عملیات زمستانی در مناطق، نواحی، برزن‌های شهری و سرکارگران هر حوزه شهری، مکتوب و در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی منتشر شد تا شهروندان در خصوص مشکلات احتمالی در حین بارندگی و پس از آن بتوانند با مسئول مستقیم محله خود در ارتباط باشند.

کد خبر 553639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.