فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۱

سینمای جهان در سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا، یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های خود را در طول تاریخ بشر تجربه کرد؛ بسیاری از دوستداران فیلم به دور از سالن‌های عمومی، تنها در منازل شخصی به تماشای ژانرهای مورد علاقه خود سرگرم شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه هیچ‌گاه تصور نمی‌شود که روند زندگی به دوران ماقبل کرونا بازگردد با این حال تغییرات مثبت بسیاری نیز در جنبه‌های مختلف زندگی بشر رخ داده که ظاهراً روندی دائمی در پیش گرفته است. سینما و هنر نیز از این قاعده مستثنا نیست و با وجود متحمل شدن رکودهای جبران‌ناپذیر، تحولات رضایت‌بخش زیادی را نیز در این دوران استرس‌زا تجربه کرده است.

فیلم‌های بسیاری در سال ۲۰۲۱ ساخته شد که مخاطبان را در منازل به خود جذب کرد و حتی به شهرت جهانی دست یافت که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

لیکریش پیتزا

اغلب دوستداران سینما به محض شنیدن نام پل توماس آندرسن، نمایشنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی، فیلم محبوب او به نام "خون به پا خواهد شد" را به یاد می‌آورند که در سال ۲۰۰۷ تولید شد. لیکریش پیتزا که از شاهکارهای قرن بیست و یکم به حساب می‌آید، در دسته فیلم‌های کمدی، درام و رمانتیک قرار دارد و در مورد داستان زندگی آلانا کین و گری ولنتیان (به ترتیب به بازیگری آلانا هایم و کوپر هافمن آمریکایی) در دهه ۱۹۷۰ است که در دره سن فرناندو در منطقه شهری لس‌آنجلس در جنوب کالیفرنیا سکونت داشته‌اند.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

"مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" یک فیلم آمریکایی با ژانر ابرقهرمانی به حساب می‌آید که با الهام از شخصیت مرد عنکبوتی از مارول کامیکس ساخته و در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. تولید این فیلم به‌طور مشترک بر عهده کلمبیا پیکچرز و مارول استودیوز بود و توسط گروه سینمایی سونی پیکچرز ریلیزینگ توزیع شد. این فیلم که در ژانر علمی-تخیلی قرار دارد به کارگردانی جان واتس، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس مشهور آمریکایی تولید شد که پیش از این نیز، تهیه فیلم‌های " مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" و "مرد عنکبوتی: دور از خانه" را به عهده داشته است.

تام استنلی هالند انگلستانی، بازیگر اصلی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" را به عهده گرفته است که در نقش مرد عنکبوتی هنرنمایی می‌کند. بسیاری از منتقدان این شاهکار سینمایی را متفاوت با فیلم‌های مرد عنکبوتی پیش از آن دانسته و مدعی شده‌اند که "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" بلندپروازانه‌ترین فیلم ابرقهرمانی با محوریت مرد عنکبوتی طول تاریخ خواهد بود.

فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۱

داستان وست ساید

استیون آلن اسپیلبرگ، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی اولین فیلم موزیکال خود را تحت عنوان "داستان وست ساید" در سال ۲۰۲۱ تولید کرد که با ژانر عاشقانه، مخاطبان زیادی را نه تنها در ایالات متحده آمریکا بلکه در سایر نقاط دنیا به تماشای خود فرا خواند. این فیلم در دهه ۱۹۵۰ تنظیم شده و قطعاتی از موسیقی‌های لئونارد برنستین، آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده، موسیقی‌دان، مدرس موسیقی و نوازنده پیانو اهل ایالات متحده آمریکا و همچنین شعرهای استوین سوندهایم آمریکایی را در بر گرفته است. ریچل زگلر، نقش اصلی بازی در این فیلم را به عهده دارد که به عنوان یک ستاره مشهور هنرنمایی می‌کند.

فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۱

کودا

کودا فیلمی کمدی-درام، محصول سال ۲۰۲۱ است که در جشنواره مجازی فیلم ساندس (بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا) اشک را از چشم تمام مخاطبان خود سرازیر کرد. کودا داستان زندگی یک خانواده ناشنوا از طبقه کارگر است که تنها عضو شنوای آن، رویاهای بلندپروازانه‌ای را در سر می‌پروراند. امیلیا جونز، هنرپیشه مشهور بریتانیایی در این فیلم نقش یک دختر ۱۷ ساله را ایفا می‌کند که پس از عضویت در گروه کر مدرسه از استعداد خود در زمینه موسیقی آگاه می‌شود اما همچنان چاره‌ای جز کسب درآمد از طریق ماهیگیری با کمک والدین ناشنوای خود ندارد. امیلیا جونز تا پایان فیلم در کشمکش میان پرداختن به علایق خود و کمک به والدین به‌سر می‌برد و چالش‌های زیادی را پیش روی خود تجربه می‌کند.

فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۱

ماشین مرا بران

در میان سیل عظیم فیلم‌های سینمایی که مدت زمان آن‌ها به حدود دو ساعت می‌رسد و اغلب صحنه‌های آن‌ها نوعی اتلاف وقت محسوب می‌شود، شاهکار "ماشین مرا بران" ۱۷۹ دقیقه تمام مخاطب را به خود جذب می‌کند. این فیلم یک درام ژاپنی است که به کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی ریوسوکی هاماگوچی تهیه شده و توانسته است جایزه بهترین فیلمنامه هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن را از آن خود کند. جالب است بدانید که جایزه فیپرشی نیز به همین فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ تعلق گرفت.

کد خبر 553596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.