تداوم بارش‌های پراکنده و وزش باد تا پایان امروز/کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: برای شهر اصفهان احتمال بارش‌های پراکنده تا پایان وقت امروز وجود دارد؛ اما پدیده غالب وزش باد است. دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان سه تا هفت درجه کاهش می‌یابد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی امروز بیانگر گذر موجی از روی استان است؛ بر این اساس در اکثر مناطق استان آسمان قسمتی تا نیمه‌ابری، گاهی با افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: گذر این سامانه همراه با گرد و خاک محلی در مناطق شرقی و بارش برف و باران است و احتمال کولاک و تگرگ در مناطق غربی و جنوبی وجود دارد؛ در دیگر مناطق استان نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به برقراری جوی نسبتاً پایدار روی استان از فردا تا اواخر هفته، گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان سه تا هفت درجه کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعات ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا صبح شهر نیز به منفی دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ همچنین شهرستان خور وبیابانک با ۲۰ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده و بوئین و میاندشت با منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر استان خواهد بود.

آقایی، درباره بیشترین بارش ثبت شده در شبانه‌روز گذشته، افزود: در شهرستان بوئین‌ومیاندشت دو میلی‌متر باران، چادگان دو میلی‌متر باران و دو سانتی‌متر برف، خوانسار دو میلی‌متر باران و دو سانتی‌متر برف، داران نزدیک به چهار میلی‌متر باران و چهار سانتی‌متر برف، سمیرم ۱۰ میلی‌متر باران و هشت سانتی‌متر برف، فریدون‌شهر یک میلی‌متر باران و یک سانتی‌متر برف، گلپایگان نیم میلی‌متر باران ثبت شده است. برای اصفهان نیز احتمال بارش‌های پراکنده تا پایان وقت امروز وجود دارد اما پدیده غالب، وزش باد است.

کد خبر 553569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.