آیا ممکن است افراد در مدت کوتاهی دو بار به سویه اومیکرون مبتلا شوند؟

محققان معتقدند که ابتلا به بیماری کووید-۱۹ برای بار دوم یا بیشتر امکان‌پذیر است؛ حتی اگر مدت کوتاهی از ابتلای اولیه گذشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار ارائه شده از طرف آژانس امنیت سلامت بریتانیا در ماه دسامبر نشان می‌دهد که از هر ۱۰ فرد مبتلا به گونه اومیکرون در بریتانیا یک نفر پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده است. پژوهشگران معتقدند که ابتلای مجدد به کووید -۱۹ در بازه زمانی کوتاه بسیار امکان‌پذیر است و گونه اومیکرون این احتمال را افزایش داده است.

نتایج مطالعات انجام شده در بریتانیا نشان می‌دهد که ابتلای قبلی به بیماری کووید -۱۹ محافظت ضعیفی در برابر گونه جدید اومیکرون ایجاد می‌کند، زیرا این گونه جدید جهش یافته تا حد زیادی از مصونیت در برابر عفونت قبلی کووید -۱۹ یا دو دوز واکسن کرونا فرار می‌کند. بررسی تست PCR افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بین ۲۹ نوامبر تا ۱۱ دسامبر در انگلستان نشان داد بیمارانی که قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شده بودند تنها حدود ۱۹ درصد در برابر گونه اومیکرون ایمن بوده‌اند.

در حال حاضر اطلاعات کافی برای تشخیص اینکه آیا افراد ممکن است چند بار به گونه اومیکرون مبتلا شوند وجود ندارد؛ زیرا در صورتی که چند هفته پس از اولین آزمایش مثبت کرونا، بار دیگر تست مثبت شود به احتمال زیاد از اثرات باقی مانده عفونت اولیه است. آزمایش‌های مثبت خارج از دوره ۹۰ روزه به عنوان ابتلای مجدد محسوب می‌شود.

کد خبر 553542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.