نگاه ویژه به صنعت پاک گردشگری در شورای ششم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از موضوعات مهم و اهداف کلان برنامه راهبردی اصفهان۱۴۰۵ توجه به ظرفیت‌های گردشگری است؛ لذا در شورای ششم نگاه ویژه‌ای به این صنعت پاک داریم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است و صنعت گردشگری جزو صنایع پاک به حساب می‌آید، رونق شهر باید از طریق صنعت پاک گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و اهداف کلان برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ توجه به ظرفیت‌های گردشگری است، لذا در شورای ششم نگاه ویژه‌ای به این صنعت پاک داریم، خاطرنشان کرد: باید نقشه راه برای گردشگری داشته باشیم؛ زیرا این شهر با قدمت بالای تاریخی از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری برخوردار است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شورای ششم در تلاش است راه درآمدهای پایدار شهری و توسعه شهر را با گردشگری هموار سازد، گفت: گردشگری یک ظرفیت فوق‌العاده به‌منظور بازگشت این شهر به دوران رونق است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف در حوزه گردشگری اصفهان، باید آن‌ها را در یک راستا قرار داد؛ به عنوان مثال می‌توان یک سال را به عنوان «سال گردشگری اصفهان» نام‌گذاری کرد تا دستگاه‌های مختلف استان تمام ظرفیت‌ها را برای این حوزه به کار بندند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: در جلسات ماهانه که با حضور نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، مسائل و موضوعات مربوط به اصفهان را بررسی می‌کنیم و ظرفیت‌های موجود را در کنار هم قرار می‌دهیم؛ این جلسات می‌تواند در کاهش مشکلات شهر راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد تشکیل سازمان جدید در شهرداری برای حوزه گردشگری کار صحیحی نیست؛ زیرا سازمان‌های زیادی همچون میراث فرهنگی در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ اما اگر ظرفیت‌های استان در کنار یکدیگر قرار گیرد، به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با تأثیر کرونا در کاهش تعداد گردشگران گفت: با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری دچار آسیب شد؛ در این راستا کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با همکاری سایر دستگاه‌های استان برنامه گردشگری را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه در کمیسیون گردشگری در زمینه احیای بافت فرسوده و حوزه‌های در اختیار شهردار برای رونق گردشگری تلاش می‌شود، ادامه داد: برای تحقق اهداف بسترهای نرم‌افزاری گردشگری مورد توجه قرار گرفته است و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز برای فرهنگ‌سازی در این زمینه تلاش می‌کند.

کد خبر 553515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.