کارگاه‌های خانگی و کوچک مقیاس، قدم مناسبی برای اشتغال‌زایی است

استاندار تهران گفت: باید دست در دست هم بدهیم تا صنایع و محصولات ورامین معرفی شوند و مسئولان هم تلاش کنند که تولیدات رونق بیشتری بگیرد.

به گزارش ایمنا، محسن منصوری عصر امروز _ جمعه پانزدهم بهمن ماه_ در حاشیه نمایشگاه کارآفرینی و دستاوردهای روستایی و عشایری ورامین با قدردانی از دست اندرکاران برای برپایی این نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه، نمایش بخشی از ظرفیت‌های شهرستان ورامین محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مبانی علمی و تجربه‌های دنیا مبین این است که برای ایجاد افزایش اشتغال، رفع بیکاری و رونق در مشاغل باید به سمت مشاغل خانگی رفت، افزود: تولیدات و کارآفرینی اجتماعی یک سرفصل مهم و کاربردی در دنیا به حساب می‌آید.

استاندار تهران تصریح کرد: در سال‌های گذشته در بسیاری از کشورها رویکرد برای حل مشکل اشتغال به صورت ایجاد صنایع و کارخانه‌ها وکارگاه‌های بزرگ بود که امروزه از این موضوع عبور کردیم و ایجاد کارگاه‌های خانگی و کوچک مقیاس قدم مناسبی برای افزایش اشتغال است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کنونی نیز از جنس کارگاه‌های کوچک مقیاس است، اظهار کرد: این افراد و کارآفرینان با کمترین داشته‌ها و نقدینگی و تسهیلات کم، کاری انجام داده‌اند که به چرخه تولید رسیده است.

منصوری تصریح کرد: برخی از زمینه‌ها در این نمایشگاه مختص شهرستان است که قابل سرمایه‌گذاری و اتکا است، مثلاً در حوزه فرش و گلیم‌بافی زحمتی که کشیده شده قابلیت سرمایه‌گذاری و صادرات را دارد و همچنین در صنعت شیشه، منبت و نقاشی روی شیشه و تراشکاری انصافاً شهرستان ورامین صاحب سبک و در این زمینه برندسازی کرده است.

وی افزود: در حوزه چرم نیز چرم ورامین کیفیت مثال زدنی دارد و این منطقه مستعد اشتغال‌زایی در این حوزه است و باید دست در دست بدهیم تا این صنایع و محصولات معرفی شوند و مسئولان هم تلاش کنند که تولیدات رونق بیشتری بگیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 553449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.