۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی گلپایگان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای است

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان در مراسم افتتاح یک واحد کشت گلخانه‌ای گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شهرستان ۱۴ هکتار است و سالانه از هر هکتار کشت گلخانه‌ای ۱۲۰ تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر مسعود شهبازی امروز _ جمعه پانزدهم بهمن ماه _ در مراسم افتتاح یک واحد گلخانه کشت صیفی‌جات در روستای حسن‌آباد نیوان نار شهرستان گلپایگان با بیان اینکه این شهرستان مستعد ایجاد کشت‌های گلخانه‌ای است، اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شهرستان ۱۴ هکتار است.

وی با بیان اینکه اهداف کشت‌های گلخانه‌ای افزایش برداشت محصول و کاهش راندمان آب است، افزود: سالانه از هر هکتار کشت گلخانه‌ای ۱۲۰ تن محصول برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به افتتاح پروژه گلخانه صیفی‌جات در صحرای حسن‌آباد به مساحت ۲۵ هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل آورده شخصی یک کارآفرین، تصریح کرد: جهاد کشاورزی گلپایگان در اخذ امتیازات آب و برق و گاز این واحد گلخانه‌ای همکاری لازم را انجام داد.

در ادامه ابراهیم اعظمی تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای، اظهار کرد: این پروژه کشت محصولات گلخانه‌ای در مساحت ۲۵ هزار متر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل آورده شخصی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی ۲۰ نفر در این واحد گلخانه‌ای، گفت: در هر دوره کشت این گلخانه، از سطح هزار متر ۱۰ تن گوجه‌فرنگی برداشت، بسته‌بندی و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

کد خبر 553439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.