بیعت همافران با امام خمینی(ره) سبب تسریع پیروزی انقلاب اسلامی شد

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی گفت: ۱۹ بهمن ۵۷ روزی حماسی برای نیروی‌ هوایی بود، صدها همافر نیرو هوایی در حالی که ملبس به لباس آبی بودند و کارت شناسایی در دست داشتند وارد مدرسه عالی شدند و با امام خمینی (ره) بیعت کردند و تمام دنیا، رژیم شاهنشاهی و حتی همراهان و نزدیکان امام غافلگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرتیپ دوم ستاد علیرضا انگیزه ظهر امروز _جمعه پانزدهم بهمن‌ماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: با ایثار و شهادت افراد باتقوا و با ایمان، انقلاب اسلامی ایران پیروز و تثبیت شد و در گام اول، به واسطه حقانیت انقلاب ملت بزرگ منطقه آن را پذیرفتند و در گام دوم نیز ملل جهان انقلاب اسلامی را می‌پذیرند و حکومت عدل الهی پابرجا می‌شود.

وی ادامه داد: پانزدهم خردادماه سال ۴۲ یک روحانی مبارز و شجاع در سخنانی انقلابی، تمام اقشار ایران از جمله روحانیان، کسبه بازار، فرهنگیان و نیروهای ارتش را به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دعوت کرد؛ در سالیان بعد هزاران ایرانی و صدها نفر از نیروهای دریایی، هوایی و زمینی ارتش، توسط حکومت طاغوتی شاهنشاهی دستگیر، شکنجه و تبعید و یا اعدام شدند تا اینکه ۱۲ بهمن ۵۷ یار سفر کرده از پله‌های پرواز انقلاب فرود آمد و مانند نگینی در حلقه آبی‌پوشان نیروی هوایی جا گرفت.

۱۹ بهمن، روز حماسه‌آفرینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی خاطرنشان کرد: لحظاتی بعد امام خمینی (ره) با بالگرد نیروی هوایی فرودگاه مهرآباد را به سمت بهشت زهرا ترک کرد و همان لحظه ارتعاش و صدای پره‌های بالگرد، پیامی با عنوان اینکه نیروی هوایی ایران، شاهنشاهی نیست بلکه نیروی هوایی الهی است را به ایران و جهان مخابره کرد.

وی تصریح کرد: نوزدهم بهمن ۵۷، روزی حماسی برای نیروی هوایی بود، صدها همافر این نیرو در حالی که ملبس به لباس آبی بودند و کارت شناسایی در دست داشتند، وارد مدرسه عالی شدند و با امام خمینی (ره) بیعت کردند و تمام دنیا، رژیم شاهنشاهی و حتی همراهان و نزدیکان امام (ره) از این اقدام غافلگیر شدند. عواملی از جمله دیانت همافران و ارتشیان کشور، نپذیرفتن تحقیر ملی بر اساس کاپیتولاسیون و تبعیض شغلی سبب شد تا همافران و خلبانان نیروی هوایی با امام (ره) بیعت کنند.

انگیزه با بیان اینکه همچنان سرباز گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم، افزود: بعد از بیعت همافران، انقلابیان انرژی مضاعفی گرفتند که سبب تسریع در پیروزی انقلاب شد، روزهای بیستم و بیست‌ویکم بهمن‌ماه درب پادگان‌های نیروی هوایی بر روی انقلابیان باز شد و آنها در برابر گارد شاهنشاهی مسلح شدند و بعد از اینکه حکم امام خمینی (ره) مبنی بر لغو حکومت نظامی باید اعلام شد ارتش جمهوری اسلامی ایران خلاف ارتشیان جهان که دریای خون از انقلابیان راه انداختند، سر تعظیم در برابر رهبر خود فرود آوردند.

وی اضافه کرد: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران پیروز و لکه ننگ گاو شیرده از کشورمان پاک شد، اما نظام سلطه سعی و تلاش بر ایجاد توطئه داشت تا انقلاب اسلامی پایدار نماند و زمانی که از منافقان کور دل ناامید شد، قائله تجزیه‌طلبان توسط برادران بسیجی، سپاه، ارتش، هوانیروز و نیروی هوایی رفع شد مزدور بعثی را با چراغ سبز و اطلاعات فریبنده مبنی بر اختلاف بین مسئولان و پیروزی چند روزه بر ایران به جنگ با کشور ترغیب کرد.

شرکت نیرو هوایی در ۱۰۰ عملیات دفاع مقدس

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی گفت: صدام با بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای عراقی و خیال واهی زمین‌گیر کردن نیروی هوایی به پایگاه‌های ایران حمله کرد و لشکرهای زرهی بصورتی وارد کشور شدند که همه به جز امام راحل (ره) غافلگیر شدند. نیروی هوایی طی دو ساعت پایگاه‌های متجاوز بعثی را بمباران کرد. شبانه پایگاه‌ها آماده و باندهای پرواز ترمیم شد و روز اول مهر ۵۹ حماسه بزرگ نیروی هوایی برای دومین بار جهت تثبیت انقلاب شکل گرفت و حدود ۲۰۰ فروند هواپیما به ویژه از پایگاه شهید بابایی اصفهان تمام پایگاه‌های عراقی متجاوز به ایران اسلامی را بمباران کردند.

وی تاکید کرد: اماکن، تأسیسات، کارخانه‌ها و لوله‌های نفت بغداد بمباران و صدام غافلگیر شد. نیروی زمینی ارتش، سپاه، هوانیروز و بسیج نیز در هشت سال دفاع مقدس با متجاوزان مبارزه کردند. طی این مدت نیروی هوایی در حدود ۱۰۰ عملیات شرکت داشت و نقش خود را به بهترین نحو ایفا کرد. سازمان‌های جاسوسی دنیا با دستور کشورهای سلطه‌گر برای بر هم زدن نظم جهانی، تضعیف کشورهای بزرگ منطقه و تجزیه کشورهای ایران و عراق و سوریه، گروه تروریستی داعش را ایجاد کردند و این بار ابر مرد ایرانی شجاعی وارد عمل شد و با دستور رهبر معظم انقلاب، داعش را شکست داد تا در نهایت آمریکا تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفت.

تشکیل اجماع در مجالس ایران و عراق علیه اشغالگری آمریکا

انگیزه با بیان اینکه خون شهید از جان وی بابرکت‌تر است، افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی برای نخستین بار اجماع در مجالس ایران و عراق علیه اشغالگری آمریکا شکل گرفت و مصوباتی را اعلام کردند؛ تشییع پیکر آن شهید با حضور حداکثری ملت ایران هم تجدید بیعتی با محور مقاومت بود.

وی گفت: پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی با قدمت ۵۵ ساله در شرق شهر اصفهان واقع شده و در دوران انقلاب حضور فعالی داشته است. شهدای بزرگ نیروی هوایی بیش از ۹۵ هواپیمای عراقی را ساقط کردند، نیروهای خدوم پدافند هوایی در زمان صلح نیز هواپیمای حامل ریگی را رهگیری، شناسایی و در یکی از یگان‌های نهاجا فرود آوردند و شر این شرور را از سر ملت ایران کم کردند.

کد خبر 553397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.