۱۰۳ میلیارد تومان، بودجه پیشنهادی شهرداری نهاوند

شهردار نهاوند گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری نهاوند برای تصویب در شورای شهر ۱۰۳ میلیارد تومان است.

به گزارش ایمنا، مجید یوسفی‌نوید در صحن شورای شهر نهاوند در دفاع از بودجه پیشنهادی شهرداری، اظهار کرد: بودجه سال آینده به ۱٠۳ میلیارد افزایش پیدا کرده که ۶۷ درصد آن عمرانی و ۳۳ درصد جاری است.

وی افزود: در بودجه سال آینده توجه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار در اولویت ما بوده است و موضوع دوم بحث منابع داخلی است که بر اساس این ظرفیت‌ها بودجه در شورا مصوب شد؛ در همین راستا یک سری پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار از جمله پارک صخره‌ای، پارک بادام و مرمت مسیل احداث شد و چند طرح دیگر در حال اجرا است.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه هزینه‌های جاری بودجه امسال کم شده است اما در مقابل بودجه عمرانی شهرداری را افزایش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده اصلاح منابع درآمدی و منابع جدید درآمدی در نظر گرفته شده است؛ ایمن‌سازی شهر در برابر سوانح، ساماندهی مسیل‌ها و آماده‌سازی سند بازار خودرو با همکاری دفتر اسناد از جمله موارد لحاظ شده است.

وی تاکید کرد: با کمیسیون ماده پنج که درآمدی برای شهرداری محسوب می‌شود، همچنین راه‌اندازی شهر خودرو در محل ترمینال قدیم، می‌توان منبع درآمد برای شهر ایجاد کرد؛ معدن شن و ماسه و سنگ شهر نیز در مرحله انفجار برای رسیدن به مواد اولیه جهت تولید آسفالت آماده است.

شهردار نهاوند با بیان این‌که ترافیک شهری زیاد و گره‌های ترافیکی که در سطح شهر زیاد است و افزایش ماشین‌آلات نیاز به کار کارشناسی دارد، تصریح کرد: طرح مطالبات ترافیکی و آب‌های سطحی در سطح شهر انجام گرفته و در خصوص ورودی‌های شهر اقدامات و برنامه‌هایی در حال اجرا است.

یوسفی‌نوید گفت: برای احداث پارکینگ در شهر تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده است و شهرداری همکاری لازم را با سرمایه‌گذار بخش خصوصی دارد و عوارضی نیز در این زمینه گرفته نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با راه‌اندازی و فعال کردن واحد زیباسازی و اضافه شدن اورژانس شهری در سطح شهر، مبلمان فرسوده و آهن‌آلات کهنه و پوسیده جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 553331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.