آماده‌باش نیروهای خدماتی شهرداری زنجان

جلسه ستاد مدیریت عملیات زمستانی شهرداری زنجان به ریاست شهردار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هشتمین جلسه ستاد مدیریت عملیات زمستانی شهرداری زنجان در سال جاری و اولین جلسه به ریاست شهردار زنجان در حالی برگزار شد که طبق اعلام سازمان هواشناسی، شرایط جوی حاکم بر زنجان در حالت هشدار زرد قرار گرفته و احتمال بارندگی طی سه روز آینده در مناطقی از زنجان وجود دارد.

در ابتدای این جلسه، معاونت خدمات شهری شهرداری با اشاره به بارندگی‌های اخیر، گزارشی از اقدامات شهرداری زنجان طی هفته‌های گذشته ارائه کرد و مقرر شد شهر زنجان از لحاظ منطقه‌بندی و ناحیه‌بندی شهری به حوزه‌های کوچک‌تر تقسیم و مسئولیت مدیریت و برف‌روبی هر کدام از این حوزه‌ها بر اساس سلسله مراتب اداری و اجرایی، بر عهده افراد مشخص شده قرار بگیرد.

بر همین اساس اطلاعات فردی و شماره تماس مسئول هر حوزه و سلسله مراتب اداری آن حوزه، جهت استحضار و پاسخگویی به مطالبات منطقی شهروندان در رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی منتشر می‌شود.همچنین مقرر شد بازتعریفی از اولویت‌های عملیات زمستانی، با توجه به اولویت معابر اصلی، مراکز امدادی و درمانی، سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها، معابر و کوچه‌های مواصلاتی، انجام شود و در عین حال با توجه به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و نزدیکی عید نوروز، معابر پیرامونی مراکز برگزاری مراسم، مراکز خرید، پیاده‌راه و مراکزی از این دست به اولویت‌های درجه یک شهرداری در عملیات زمستانی اضافه شود.

علیرضا فیروز فر، شهردار زنجان در این جلسه با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای تعمیر، بر اوورهال و اجاره ماشین آلات، شارژ دائمی مخازن ماسه و نمک مستقر در سطح شهر، تقسیم‌بندی، شیفت‌بندی نیروهای ستادی و اجرایی به جهت تعطیل نشدن کار و تأمین لوازم انفرادی و لباس مناسب برای کارگران عملیات زمستانی و کاهش مشکلات مردم در این زمینه تاکید کرد.

وی افزود: باید به نحوی عمل کنیم که جلوی ریخت‌وپاش گرفته شود و با صرفه‌جویی بیش از اندازه در تأمین و اجاره‌ی ملزومات و تجهیزات و ماشین‌آلات، موجب بروز مشکلات برای شهروندان و کم اثر شدن زحمات کارکنان شهرداری نشویم.

شهردار زنجان با اعلام آماده‌باش برای نیروهای ستاد و نیروهای اجرایی در زمینه عملیات زمستانی، دستور استقرار کلیه ماشین‌آلات، از ساعت پنج صبح روز جمعه تا عصر روز یکشنبه برای مدیریت بارش‌های احتمالی را صادر و تکرار آماده‌باش مشابه برای هشدارهای آتی را بیست و چهار ساعت قبل از هر بارندگی را ابلاغ کرد.

فیروز فر تاکید کرد: مدیران مناطق چهارگانه شهرداری، مدیر ستاد مدیریت عملیات زمستانی باید در هر منطقه باشند و پاسخگویی مستقیم در این خصوص بر عهده آنها خواهد بود.

وی بر لزوم همراهی مردم با شهرداری تاکید و خواستار تشکیل پویش‌های مردمی با بهره‌گیری از توان فکری و اجرایی شهروندان و تشکل‌های مردم نهاد شد و فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت مردم را از اولویت‌های کاری خود و مدیران مناطق برای مدیریت شهر اعلام کرد.

لازم به ذکر است با دستور شهردار طی ساعات آینده، لیست مسئولان عملیات زمستانی در مناطق، نواحی، برزن‌های شهری و سرکارگران هر حوزه شهری، مکتوب و در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی منتشر خواهد شد تا شهروندان در خصوص مشکلات احتمالی در حین بارندگی و پس از آن بتوانند با مسئول مستقیم محله خود در ارتباط باشند؛ بدیهی است لیست اسامی و شماره‌های تماس برای هر دوره برف‌روبی به‌روزرسانی خواهد شد.

کد خبر 553320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.