توضیحات فرماندار در خصوص خودسوزی دست‌فروش خرم‌آبادی

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به خودسوزی دستفروش خرم‌آبادی، گفت: ساعت ۱۸ روز چهارشنبه در پی برخورد نیروهای سد معبر شهرداری خرم‌آباد متاسفانه یک مرد دستفروش ۴۵ ساله اقدام به خودسوزی در میدان امام حسین (ع) می‌کند.

به گزارش ایمنا، جعفر طولابی در خصوص خودسوزی یک دست‌فروش در خرم‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون سد معبر خلاف است و در شهرداری‌ها واحدی به نام مقابله با سد معبر وجود دارد که بر اساس قانون انجام وظیفه می‌کنند، در این راستا اکیپ مقابله با سد معبر به دست‌فروشان میدان امام حسین (ع) شهرستان خرم‌آباد برای جمع کردن بساطشان و جلوگیری از سد معبر تذکر می‌دهد.

وی افزود: پس از تذکر نیروهای شهرداری به دست‌فروشان منطقه، دست‌فروشان اقدام به جمع کردن بساط می‌کنند اما فرد مذکور به دلیل مقاومت با نیروهای شهرداری در گیر و اقدام به خودسوزی می‌کند.

فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: پس از خودسوزی، با کمک مأموران شهرداری بلافاصله آتش خاموش می‌شود و دست‌فروش را به بیمارستان منتقل می‌کنند؛ وی در ناحیه دست و صورت دچار سوختگی می‌شود و هم اکنون حال عمومی این دست‌فروش خوب است.

طولابی ادامه داد: از شهرداری درخواست کرده‌ایم با توجه به شرایط اقتصادی مردم در جمع‌آوری بساط دست‌فروشان با احترام برخورد کرده و سعی شود اقدامات با منطق و در حد تذکر باشد، البته در رابطه با اتفاق روز گذشته نیروهای شهرداری مدعی هستند برخورد فیزیکی اتفاق نیفتاده است.

بیانیه شهرداری خرم آباد

شهرداری خرم آباد نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: احتراماً در خصوص اتفاقات رخ داده در عصر روز گذشته در میدان امام حسین (ع) خرم آباد ضمن آرزوی سلامتی برای دست‌فروش خرم آبادی و همکارمان در شهرداری منطقه سه خرم آباد، به استحضار می‌رساند با توجه به نارضایتی و درخواست عموم مردم از وضعیت سد معبر در میدان امام حسین (ع) این شهرداری با آگاهی از وضعیت اقتصادی و شغلی شهروندان خرم‌آبادی با ایجاد بازارچه‌های محلی روزانه و هفتگی در نقاط مختلف شهر هیچگاه درصدد استفاده از ابزارهای قهری معمول که برای رفع سد معبر به کار برده می‌شود نبوده و همواره با درک شرایط اقتصادی موجود در صدد ساماندهی وضعیت تردد شهروندان بوده است تا ضمن عمل به وظایف قانونی و پاسخ مثبت به مطالبه برخی از شهروندان محترم اقدام به ساماندهی مشاغل شهری نموده بگونه‌ای که مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نشود.

این بیانیه می‌افزاید: در همین راستا پرسنل شهرداری شب گذشته بنا به وظیفه خود به دنبال جلوگیری از سد معبر و رفع مشکل تردد شهروندان در میدان امام حسین (ع) بودند که متأسفانه این شهروند در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی اقدام به خودسوزی نموده که همکاران ما در شهرداری منطقه سه به محض اقدام فوق با جانفشانی هر اقدامی که برای نجات جان این شهروند لازم بود را به کار گرفتند.

این بیانیه اضافه می‌کند: چنانکه در این حین یکی از پرسنل شهرداری نیز خود گرفتار آتش و دچار سوختگی شد. در حال حاضر هر دو جهت طی کردن مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شده و با توجه به صدمات سطحی، خوشبختانه در وضعیت مناسبی قرار دارند.

در این بیانیه آمده است: شهرداری به عنوان یک نهاد خدمات رسان به مردم، همواره به دنبال رفع دغدغه شهروندان بوده و تأسف خود را از حادثه رخ داده ابراز می‌دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 553281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.