امام خمینی (ره) هندسه قدرت جهانی را تغییر داد

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امام خمینی (ره) هندسه قدرت را با تعریف جدید در جهان تغییر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز (پنجشنبه چهاردهم بهمن) در گردهمایی فرهنگیان انقلابی اصفهان، اظهار کرد: بزرگترین دست آورد انقلاب اسلامی پایان دادن به دوران فلاکت ملت ایران بود؛ از زمانی که در دوران قاجاریه سفیران خارجی در کشور ما لانه کردند، روند انحطاط ایران آغاز شد. علامه مطهری در قسمتی از سخنان خود گفت که اگر تجلیات ملت ایران را از تمدن اسلامی بگیرند، چیزی برای آن باقی نمی‌ماند. نفوذ بیگانگان در کشور و عدم تقابل حاکمان با آنها آنقدر پیش رفت که انگلیسی‌ها در سفارتخانه لندن برای ملت بزرگ ایران از میان گزینه‌های خود یک فرد سر سپرده را به عنوان پادشاه انتخاب کردند.

وی افزود: مقایسه دوران تحقیر آمیز نظام سلطه و دوران بعد از انقلاب برای درک تفاوت‌ها خوب است، اما در غیر این صورت مقایسه درستی نیست زیرا نمی‌شود دوران تحقیر را با یک موهبت الهی مقایسه کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: ملت ایران در دوران قاجار تلاش کردند روند نفوذ بیگانگان در کشور را متوقف کنند، علما میدانداری کردند، صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی یک نقطه عطف بود، ولی استکبار با همه توان ایران به مسیری متفاوت هدایت کرد که وقتی رضاخان روی کار آمد علما هم نتوانند نقش‌آفرینی کنند.

سلیمانی تصریح کرد: رضاخان املاک مرغوب کشور را تملک و مجاهدان ملت ایران، سران طوایف و عشایر و مبارزان را به‌صورت آشکارا یا مخفیانه قتل‌عام کرد که نمونه آن واقعه مسجد گوهرشاد است.

وی ادامه داد: اگرچه رضاخان با استفاده از ارتش یکصد هزارنفری در مقابل مردم ایران قدرت‌نمایی می‌کرد ولی در نهایت در مقابل اشغال ایران در جنگ جهانی دوم توسط روس‌ها، انگلیس و آمریکا هیچ اقدامی نکرد تا جایی که خودش از ایران خارج شد و ارتش هم سلاح‌های خود را به روستایی‌ها فروخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با رضاخان می‌فرمایند که آدم حساس حقارت می‌کند وقتی می‌بیند انگلیسی‌ها در مورد پادشاه کشوری به این شکل عمل می‌کنند. رضاخان یک شب در اصفهان استراحت کرد و صبح روز بعد از بندرعباس سوار کشتی شد و رفت، ارتش یکصد هزار نفری سلاح‌ها را به عشایر فروختند و به خانه‌های خود رفتند.

وی گفت: بزرگترین حادثه بعد از پذیرش انقلاب توسط ملت ایران آغاز عصر جدید و استقرار نظام اسلامی در کشور ما است، لذا دشمن بشریت و انسانیت متوجه به صدا در آمدن زنگ خطر بزرگی برای خود شد، به همین دلیل در طول ۴۳ سال گذشته تمام توان خود را در برابر ملت و نظام به میدان آورد. امام خمینی (ره) هندسه قدرت را با تعریف جدید در جهان تغییر داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در رابطه با تلاش دشمن برای نا امید کردن مردم ایران، گفت: دشمن بر نقاط مثبت جمهوری اسلامی متمرکز می‌شود تا مردم را متقاعد کنند نظام اسلامی کار آمد نیست در صورتی که ایران جزو کشورهای برتر در علوم هسته‌ای، نانوتکنولوژی، سلول بنیادین و ماهواره‌ها است. سومین قدرت سدساز دنیا و جزو کشورهای برتر واکسن ساز هستیم که واکسن‌های برکت و پاستور به سازمان بهداشت جهانی عرضه شده و دیگر کشورهای اسلامی از ما الگو برداری می‌کنند. دشمن در خصوص قدرت علمی و دفاعی ایران حرفی برای گفتن ندارد و اگر حرفی هم می‌زنند می‌خواهند وفاداری خود را به رژیم صهیونیستی نشان دهند.

سلیمانی ادامه داد: آمریکا حرف‌های بسیار عمیقی راجع به قدرت دفاعی ایران می‌زند، اما قدرت اصلی ایران ملت ایران و وفاداری به آرمان‌های انقلاب است. در یمن کسی از جمهوری اسلامی حضور ندارد و فقط راه شهدای ما را تقلید کردند، لذا نباید پیروزی یمن مقابل رژیم صعودی که پشتیبانی اروپا و آمریکا را دارد دست کم بگیریم. نظام سلطه تمرکز خود را روی مسائلی آورده که خودش در به وجود آوردن آنها سهیم بوده، مسائل و مشکلات اقتصادی ما از دو مسیر به وجود آمده که از جمله آنها آن است که بعد از دفاع مقدس، نسخه توسعه بانک جهانی در دستور دولت وقت قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: مراجعه کنیم به همان تاریخ و ببینیم موضع رهبر معظم انقلاب چه بوده است، از همان موقع صف‌بندی جدید در کشور ما شروع و یک جبهه‌ای با عنوان تعامل با دنیا که نسخه‌های بانک جهانی را در کشور ما پیاده کنند ایجاد و از این زمان نفوذ تفکر دشمن در صحنه اقتصاد کشور باعث شد فاصله فقیر و غنی زیاد شود. نظام سلطه با تحریم‌ها و تروریسم یک ملت را هدف گرفتند، ارزش پول ما را کم کردند و باعث شدند کالاهای ما به بازارهای بین المللی صادر نشود، جمهوری اسلامی اگر جنگ اقتصادی را پشت سر بگذارد مانند قبل الگوی دیگر کشورهای اسلامی می‌شود. رهبر فرمودند برای اینکه تمدن اسلامی شکل بگیرد باید کشور اسلامی کنار هم قرار بگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه با استقرار نظام جمهوری اسلامی یکی مراحل پنج گانه تکامل انقلاب اسلامی محقق شد، تصریح کرد: گام دوم تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی است؛ ما در حال حاضر در مرحله تحقق دولت اسلامی در همه جنبه‌ها به ویژه جنبه اقتصادی هستیم. از لحاظ سیاسی هر سال انتخابات را داریم که دست آورد بزرگی است، از نظر مؤلفه‌های فرهنگی هم پیشتاز هستیم، با باور عاشورایی قدرت زیادی در بعد دفاعی داریم و در جدیدترین آمار هفدهمین قدرت اقتصادی دنیا هستیم.

سلیمانی افزود: دشمن تلاش می‌کند تا نظام ما الگو نشود، معلمان و اساتید دانشگاه‌ها در جنبه‌های مختلف تحقق دولت اسلامی نقش مهمی دارند. تازه آغاز راه هستیم، ملت ایران همانطور که در جنگ‌های سخت و پیچیده پیروز شدند، در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهند شد و زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که مردم در صحنه حضور پیدا کنند و مشکلات را با مشارکت مسئولان حل کنند. در مواجه با مشکلات دو رویکرد داریم، یکی اینکه به میدان بیاییم و دیگری اینکه بلندگوی بیگانگان شویم که شیوه دوم برای ملت ایران سود مند نیست. مسئولان و خدمتگزاران نقش اصلی را دارند و البته به آن عمل و از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکل استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران به عظمت و درایت رهبری پی بردند؛ رهبری بزرگ، ملتی بزرگ و اهدافی بزرگ، دشمنان زیادی هم دارد تا باعث رشد شود. در مقابل فداکاری مردم، هرکس هر جا مسئولیتی دارد قدرشناس مردم، فرهنگیان و معلمان باشد، در حل مشکلات آنها رسیدگی کند؛ همانطور که رهبری فرمودند خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

کد خبر 553267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.