از پایان ۳ روز تلاش برای پیدا کردن ۲ ماهیگیر تا نقشه هالیوودی برای سرقت ۸۹ گوشی

پایان سه روز تلاش برای پیدا کردن دو ماهیگیر، تهدید معلمان و دانش‌آموز در برنامه شاد، عاملان قتل مسلحانه جوان سراوانی به دام افتادند، تیراندازی خونین در ایذه، قتل پسر جوان در انفجار بمب در خودرو، مرگ تلخ مرد جوان در عمق چاه، نقشه هالیوودی برای سرقت ۸۹ گوشی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی هاشمی فرماندار عسلویه اظهار کرد: پس از اطلاع از مفقود شدن یک فروند قایق با دو نفر سرنشین صیاد، موضوع در دستور کار قرار گرفت و با مدیریت بحران استان، مدیر عامل منطقه ویژه، اداره بنادر مکاتبه و تماس حاصل شد.

وی افزود: روز گذشته شناورهای ناجی اداره بنادر و دریانوردی عسلویه و دیر و بالگرد شرکت نفت به موقعیت گفته شده صیادان اعزام شده‌اند که موردی یافت نشد. ساعتی پیش اطلاع پیدا کردیم که این دو صیاد در حوالی بندر تبن کوشکنار بین مرز عسلویه و پارسیان سالم پیدا شده‌اند.

تهدید معلمان و دانش‌آموز در برنامه شاد

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی اظهار کرد: مردی به همراه دختر نوجوانش با در دست داشتن مرجوعه قضائی به مرکز پلیس فتای شهرستان بردسکن مراجعه کرد و مدعی شد که فردی ناشناس فرزندش را در شبکه اجتماعی شاد مورد تهدید و فحاشی قرار داده است.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش گفت که فرد هتاک آرامش را از زندگی خانواده‌اش سلب کرده است. با توجه به مستندات موجود و بررسی‌های لازم از سوی کارشناسان پلیس فتای بردسکن متهم اصلی شناسایی و در حاشیه شهر مشهد در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی ادامه داد: متهم معترف شد که با فریب برخی معلمان در نقش پشتیبان به آنها پیام داده و با به دست آوردن رمز مدیریتی، مزاحم مخاطبان این افراد شده است. او در ادامه با در دست داشتن اطلاعات موصوف از دیگر مخاطبان مبالغی را نیز اخاذی کرده است. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

عاملان قتل مسلحانه جوان سراوانی به دام افتادند

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در تاریخ نوزدهم دی‌ماه سال جاری در پی قتل مسلحانه جوانی ۲۶ ساله در منطقه "آسپیچ" شهرستان سراوان بررسی موضوع، به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی و تحقیقات گسترده میدانی خود عامل اصلی این جنایت را شناسایی کردند. در نهایت با اقدامات تخصصی پلیس محل اقامت مظنون به قتل شناسایی و متهم در یک اقدام ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی و در نتیجه تحقیقات تخصصی صورت گرفته به قتل این جوان به دلیل اختلافات قبلی اقرار و اظهار داشت با همکاری دو نفر از بستگان خود با شلیک کلت کمری مقتول را به قتل رسانده و متواری شده‌اند که بلافاصله در اقدامی ضربتی پلیس دو متهم دیگر نیز دستگیر و یک قبضه اسلحه کلت کمری در بازرسی از مخفیگاه آنها کشف شد.

سردار طاهری اضافه کرد: شهروندان خواست اختلافات خود با دیگران را تنها از طریق قانونی بر طرف و از هر گونه تسویه حساب شخصی و خودسرانه خودداری کنند.

وی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان امنیت عمومی خاطرنشان کرد: حمل و نگهداری سلاح گرم از مصادیق بارز اخلال در امنیت عمومی است و از خانواده‌ها و به خصوص بزرگان و سران طوایف انتظار می‌رود جوانان خود را از عواقب سخت حمل و استفاده از سلاح گرم آگاه کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

تیراندازی خونین در ایذه

سرهنگ هدایت شهبازی فرمانده انتظامی شهرستان ایذه اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جرح در بامداد روز گذشته موضوع به صورت ویژه برای شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس با کار اطلاعاتی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح جنگی کلت کمری و وسایل استفاده از مواد مخدر کشف و متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

قتل پسر جوان در انفجار بمب در خودرو

ساعت ۹ شب سه‌شنبه انفجاری هولناک خیابان خواجوی کرمانی در منطقه کیانشهر واقع در جنوب شرق تهران را لرزاند. انفجار در یک دستگاه خودروی پژو پرشیای سفید رنگ که پسر جوانی سرنشین آن بود اتفاق افتاد. شدت این انفجار به حدی بود که اجزای خودرو تا شعاع چند متری پرتاب شد و راننده آن نیز به طرز فجیعی جانش را از دست داد.

دقایقی از این انفجار می‌گذشت که حادثه به قاضی ساسان غلامی، بازپرس کشیک دادسرای امور جنایی تهران گزارش و دستور انجام تحقیقات در این‌باره صادر شد. آنطور که شواهد به‌دست آمده در صحنه نشان می‌داد حادثه بر اثر انفجار مواد منفجره‌ای شبیه دینامیت که در کف یا صندوق عقب خودرو جاسازی شده اتفاق افتاده بود.

یکی از شاهدان عینی انفجار راننده یک خودروی عبوری بود. او اظهار کرد: من در حال عبور از خیابان بودم که جلوی چشمانم پژو پرشیا منفجر شد. موج انفجار از یک طرف و ترس و وحشتی که به جانم افتاد باعث شد خودرو از مسیر منحرف شده و با خودروی دیگری برخورد کند. دقیق به‌خاطر دارم که درِ صندوق عقب پرشیا چندین متر به هوا پرتاب شد و راننده هم همان موقع جانش را از دست داد.

از سوی دیگر مأموران به تحقیق از خانواده راننده پرشیا پرداختند. یکی از نزدیکان متوفی که خانه‌اش در همان حوالی است، اظهار کرد: او حدود ۲۰ دقیقه قبل از حادثه از خانه خارج شد تا بنزین بزند اما دیگر برنگشت تا اینکه فهمیدیم ماشینش منفجر شده است.

در همین حال تحقیقات درباره جوان جانباخته فاش کرد که او سال گذشته به اتهام مشارکت در یک فقره قتل که در ایلام اتفاق افتاد دستگیر شده بود. او مدت پنج ماه در بازداشت به‌سر می‌برد اما درحالی‌که قاتل اصلی به خارج از کشور گریخت او از سه ماه قبل توانست با قرار وثیقه آزاد شود. کارآگاهان پلیس در حال تحقیق درباره ارتباط این پرونده قتل با انفجار مرگبار هستند.

مرگ تلخ مرد جوان در عمق چاه

سرهنگ علی سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: روز گذشته گزارشی از مرگ فردی در یک حلقه چاه در منطقه "آران" ساوجبلاغ به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد.

وی افزود: تیمی از مأموران کلانتری ۱۲ گلسار برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در بررسی‌ها و تحقیقات اولیه مشخص شد مردی ۳۳ ساله در حال حفر چاه بوده که به دلایل پاره شدن سیم بوکسر بالابر به داخل چاه سقوط کرده و متأسفانه جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: جسد متوفی با تلاش نیروهای امدادی از داخل چاه خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی تحویل شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و به مراجع ذی‌ربط ارسال شد، ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌کنیم همواره نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند تا شاهد وقوع چنین حوادث دلخراش و ناگوار نباشیم.

نقشه هالیوودی برای سرقت ۸۹ گوشی

رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل با شکایت مدیر یکی از شرکت‌های فروش گوشی‌های موبایل آغاز شد. او که برای شکایت به شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ رفته بود به بازپرس رفیع‌زاده گفت: چند روز قبل یکی از کارکنان شرکت را برای تحویل گرفتن ۸۹ دستگاه گوشی لوکس و گران قیمت سراغ یکی از واردکنندگان فرستادم اما بعد از چند ساعت خبری از او نشد. هرچه با او تماس گرفتم تلفنش را جواب نمی‌داد تا اینکه چند ساعت بعد خودش در حالی که وضعیت آشفته‌ای داشت به شرکت برگشت.

وی افزود: او که ترسیده بود، ماجرای عجیبی را تعریف کرد و گفت سه مأمور قلابی گوشی‌ها را دزدیده‌اند. او گفت سه نفر که بی‌سیم و تجهیزات پلیسی به‌همراه داشتند جلوی ماشینش را گرفته‌اند و مدعی شده‌اند مأمور هستند و او در حال حمل کالای قاچاق است. آنطور که این کارمند گفت مأموران قلابی به او دستبند زدند و سوار ماشینش شدند و بعد از کشاندن او به محلی خلوت او را از خودرو بیرون انداخته و با گوشی‌ها فرار کرده‌اند.

به‌دنبال این شکایت بازپرس دادسرا پرونده را به پلیس آگاهی فرستاد و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد مأموران قلابی با نقشه قبلی دست به این سرقت زده‌اند و به‌احتمال زیاد نسبت به شرکت و مراودات تجاری آن آشنایی کاملی داشته‌اند. با وجود این هنوز معلوم نبود چه‌کسی در پشت پرده این سرقت کلان قرار دارد.

کارآگاهان پلیس حتم داشتند که نزدیکان مدیر شرکت یا کارکنان آنجا با این سرقت مرتبط هستند اما مدرکی علیه هیچ‌کدام از آنها وجود نداشت. وقتی چند روز گذشت مأموران که کارکنان شرکت را به‌طور نامحسوس تحت نظر داشتند پی بردند یکی از آنها که کارمند عادی است و درآمد متوسطی دارد مبلغ قابل توجهی دلار خریده است. این موضوع ظن مأموران را برانگیخت و باعث شد آنها در این‌باره بیشتر تحقیق کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد او هیچ درآمد خاصی نداشته که بتواند دلار بخرد. در این شرایط بود که او با مجوز قضائی به‌عنوان مظنون بازداشت شد.

تنها مظنون این پرونده در همان بازجویی‌های مقدماتی به طراحی نقشه سرقت گوشی‌ها اعتراف کرد. او اظهار کرد: من مدت‌هاست در این شرکت کار می‌کنم اما درآمد چندان خوبی نداشتم. چند مرتبه درباره درآمدم با مدیر شرکت صحبت کردم اما او کمکی نکرد. با این حال من تصمیمم را گرفته بودم تا هرطور که شده وضع مالی‌ام تغییر کند.

وی ادامه داد: مدتی بود که به یک باشگاه بدنسازی می‌رفتم و در آنجا با چند نفر دوست شده بودم. یک روز وقتی در باشگاه بودم نقشه‌ای به ذهنم رسید و آن را با سه نفر از دوستانم در میان گذاشتم. به آنها گفتم که شرکت وضعیت مالی خوبی دارد و می‌توانیم با سرقت چند گوشی وضع مالی‌مان را عوض کنیم. به آنها گفتم قرار است یکی از کارکنان تعداد زیادی گوشی به شرکت بیاورد. زمان و مکان دقیق حمل گوشی‌ها را به دوستانم گفتم و قرار شد آنها هم به‌عنوان مأمور سر راه او قرار بگیرند و از این طریق گوشی‌ها را سرقت کنند.

متهم افزود: طبق نقشه‌ای که کشیده بودیم همه‌چیز به خوبی پیش رفت و دوستانم ۸۹ گوشی سرقت کردند و سهم من را که ۹۰ میلیون تومان بود دادند و بقیه گوشی‌ها را برای خودشان برداشتند. هیچ‌کس از این ماجرا بویی نبرده بود و نمی‌دانم چطور شد که دستگیر شدم.

به‌دنبال اعترافات این متهم سه همدست او که نقش مأموران پلیس را بازی کرده بودند دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه‌شان تعدادی از گوشی‌های مسروقه کشف شد. متهمان درحالی‌که از سوی کارمند شرکت شناسایی شده بودند به اجرای نقشه سرقت اعتراف کردند و گفتند با فروش تعدادی از گوشی‌ها سهم دوست‌شان را که ۹۰ میلیون تومان می‌شد دادند و قصد داشتند بقیه گوشی‌ها را هم بفروشند که دستگیر شدند. براساس این گزارش، هم‌اکنون چهار متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد

کد خبر 553255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.