۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
 کاهش ۳.۴۵ درصدی بیت کوین

بیت کوین در ۴۸ ساعت اخیر تلاش خود را برای رسیدن به سطح ۴۰ هزار دلار انجام داد اما موفق نبود و با ریزش ۳.۴۵ درصدی روز جاری به محدوده قیمتی ۳۷ هزار دلار بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیت کوین در ۴۸ ساعت اخیر تلاش خود را برای رسیدن به سطح ۴۰ هزار دلار انجام داد اما موفق نبود و با ریزش ۳.۴۵ درصدی روز جاری به محدوده قیمتی ۳۷ هزار دلار بازگشت. اکنون دوباره شاخص ترس و طمع بازار به سمت ترس معامله گران حرکت کرده است و این موضوع می‌تواند جنبه روانی منفی را در بازار ایجاد کند.

همانطور که در تحلیل‌های گذشته اشاره شد بیت کوین در صورت افت بیشتر حمایت ۳۵ هزار دلار و در مقابل خود مقاومت ۴۰ هزار دلار را دارد که پیش بینی می‌شود مدتی در بین این دو محدوده نوسان کند. بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۷ هزار ۷۹ دلار.
  • ETH اتریوم دو هزار و ۶۷۱ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۶۸ دلار ۹۱ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار ۴ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۳ سنت.
  • XRP ریپل ۶۰ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۸ دلار ۶۳ سنت.
  • SOL سولنا ۹۸ دلار ۹۲ سنت.
  • Avalanche 67 دلار ۷۲ سنت.
  • Tera ترا ۴۸ دلار ۸۰ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

 کاهش ۳.۴۵ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

 کاهش ۳.۴۵ درصدی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

دامیننس

 کاهش ۳.۴۵ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۸۸%
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۲%
  • دامیننس تتر: ۴.۵۶%
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۳%
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۹۰%
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۳%
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۲%
  • دامیننس ریپل: ۱.۶۸%
  • دامیننس ترا: ۱.۰۸%

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش بازار رمزارزها: ۱۷۹۰ میلیارد دلار

 کاهش ۳.۴۵ درصدی بیت کوین

افزایش ۸ واحدی ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 کاهش ۳.۴۵ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

 کاهش ۳.۴۵ درصدی بیت کوین

نتیجه دادگاه آمریکایی، عدم اخذ مالیات بر سود حاصل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را محتمل کرد

شکایت زوج آمریکایی از سازمان امور مالیاتی آن کشور به نتیجه رسید. این زوج خواستار آن بودند که عوائد حاصل از سرمایه‌گذاری آن‌ها در ارز دیجیتال تزوس (Tezos)، تا پیش از فروختن و تبدیل آن به دلار مشمول مالیات نشود. تصمیم این دادگاه ممکن است به دستورالعملی برای سازمان مالیاتی آمریکا بدل شود تا به این ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال، تا پیش از فروخته‌شدن آن مشمول مالیات نشود.

ارز دیجیتال فیلادلفیا با همکاری سیتی‌کوین راه‌اندازی خواهد شد

شورای شهر فیلادلفیا ضمن اعلام همکاری با سیتی‌کوین (CityCoin)، از قصد خود برای تقویت خزانه شهر با ارزهای دیجیتال پرده برداشت. جیم کنی (Jim Kenney)، شهردار فیلادلفیا، نیز از پتانسیل همکاری با سیتی‌کوین برای حل مشکلات فوری شهری می‌گوید. برنامه سیتی‌کوین با هدف کمک به شهرها برای داشتن ارز دیجیتال منحصر به شهر خود، بر پایه بلاک چین استکس (Stacks) راه‌اندازی شده‌است.

بیش از ۶۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ از طریق ارزهای دیجیتال به مؤسسات خیریه اهدا شده است

گیوینگ بلاک (The Giving Block) پلتفرمی که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را به مؤسسات خیریه اهدا کنند، اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۹ میلیون دلار کمک مالی از طریق ارزهای دیجیتال را پردازش کرده است. اتریوم در رده نخست ارزهای اهدایی قرار گرفته و بیت کوین و USDC در رده‌های دوم و سوم قرار داشته‌اند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که میزان کمک‌های مالی از طریق ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

اعمال مالیات بر ارزهای دیجیتال، خریدوفروش آن را قانونی نمی‌کند

جی. بی موهاپاترا، رئیس سازمان مالیاتی هند، گفته است که اعمال مالیات ۳۰ درصدی بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال، لزوماً خریدوفروش آنها را در این کشور قانونی نمی‌کند. او افزوده است که قانونی‌شدن خریدوفروش این نوع ارزها فقط پس از معرفی یک چارچوب شفاف ملی توسط مجلس امکان‌پذیر است. با این حال او از اخذ مالیات دفاع کرده و مدعی شده است که این امر به رصد فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال کمک می‌کند.

پیکسل والت ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

شرکت پیکسل والت (Pixel Vault)، توسعه‌دهنده پروژه‌های محبوبی نظیر پانکس کامیک و متاهیرو یونیورس در حوزه توکن‌های غیرمثلی، موفق به جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری از چندین شرکت سرمایه‌گذاری شده و قصد دارد به یکی از پیشگامان حوزه وب ۳ تبدیل شود. طبق اعلام پیکسل والت منابع مالی حاصل از این جذب سرمایه برای ایجاد یک پلتفرم توسعه NFT هزینه خواهد شد.

جذب سرمایه ۷۰ میلیون دلاری دون آنالتیکس

دون آنالتیکس، پلتفرمی پیشرو در زمینه تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و بلاک چین، خبر از جذب سرمایه‌ای نزدیک به ۷۰ میلیون دلار داده است که ارزش این شرکت را به یک میلیارد دلار می‌رساند و بدین ترتیب می‌توان عنوان یونیکورن (لقبی برای استارت‌آپ‌هایی با ارزش یک میلیارد دلار یا بیشتر) را به این شرکت اطلاق کرد. این جذب سرمایه در سری B و با مشارکت شرکت‌های Coatue، Multicoin Capital و Dragonfly Capital انجام شده است

NFT ها در سال ۲۰۲۲ عملکرد بهتری نسبت به ارزهای دیجیتال خواهند داشت

مایک نووگراتز، میلیاردر معروف و مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال، در توییت جدید خود پیش‌بینی کرده است که توکن‌های غیرمثلی (NFT) در سال ۲۰۲۲ عملکرد بهتری نسبت به ارزهای دیجیتال خواهند داشت. او همچنین مدعی شده که اگر بازار سهام آمریکا در روند نزولی قرار داشته باشد، ارزهای دیجیتال به‌سختی می‌توانند به روند صعودی خود بازگردند.

یک محقق حوزه مالی: ارزهای دیجیتال خط مقدم جدید هستند

دوین رایان، مدیر تحقیقات فناوری مالی شرکت JMP Securities در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس‌بیزنس گفته است که به‌رغم افت قابل‌توجه قیمت‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال، پذیرش مصرف‌کنندگان و خوش‌بینی جامعه نسبت به آنها، هیچ‌گاه به‌اندازه امروز نبوده است. او همچنین ارزهای دیجیتال را خط مقدم جدید خوانده و پیش‌بینی کرده رشد این حوزه در کوتاه‌مدت با نوسانات همراه خواهد بود چراکه این فناوری برای پذیرش در جریان اصلی رقابت می‌کند.

تمرکز جامعه دوج کوین باید از قیمت این ارز دیجیتال فاصله بگیرد

بیلی مارکوس، از بنیان‌گذاران دوج کوین، در توییت اخیر خود به جامعه این ارز دیجیتال توصیه کرده است که به جای تمرکز بر قیمت و حدس و گمان‌های مرتبط با آن، تمرکز خود را بر روی پروژه‌های امیدوارکننده‌ای بگذارند که پتانسیلی بلندمدت دارد. او همچنین نوشته است که هایپ و بزرگنمایی برای همه پروژه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و به‌طور کلی همه پروژه‌ها غیرقابل دوام و ناپایدار است.

شرکت دیزنی به دنبال استخدام کارشناس NFT است

بر اساس آگهی استخدامی که اخیراً توسط شرکت دیزنی منتشر شد، این شرکت به دنبال استخدام یک مدیر توسعه کسب‌وکار است که در زمینه ورود به فضای توکن‌های غیرمثلی (NFT) به آنها کمک کند. طبق این آگهی استخدام، هرکسی که برای موقعیت فوق‌الذکر استخدام شود، مسئول نظارت بر بازار در حال تحول، تنظیم استراتژی برای فرصت‌های تجاری جدید و مذاکره درباره شراکت‌های کلیدی خواهد بود.

بیت کوین و اتریوم هرگز به پول قانونی این کشور تبدیل نخواهند شد

بر اساس گزارش خبرگزاری ANI، تی‌وی سومناتان، دبیر وزارت دارایی هند، احتمال تبدیل بیت کوین و اتریوم به پول قانونی این کشور را رد کرد و گفت که ارزهای دیجیتال خصوصی و توکن‌های غیرمثلی هرگز از چنین موقعیتی برخوردار نخواهند شد. او همچنین اضافه کرد که تنها روپیه دیجیتال به‌عنوان ارز رسمی کشور هند شناخته خواهد شد. سومناتان با تشبیه ارزهای دیجیتال به طلا و الماس گفت که ارزش چنین دارایی‌هایی نمی‌تواند توسط دولت مجاز شناخته شود.

راه‌اندازی دلار دیجیتال توسط فدرال رزرو اثر مثبتی برای بیت کوین خواهد داشت

مایکل ساننشاین، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت گری‌اسکیل (Grayscale)، با حضور در برنامه اسکوئاک باکس شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که بیت کوین به‌هیچ‌وجه مشکلی برای کسب‌وکار پی‌پل و شرکت‌های مشابه ایجاد نخواهد کرد. به عقیده ساننشاین، راه‌اندازی دلار دیجیتال یا دارایی‌های دیجیتال دیگر توسط فدرال رزرو ایالات متحده یک باد موافق برای سرمایه‌گذاران بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز خواهد بود.

تحسین جامعه شیبا این و توسط سناتور آمریکایی

وندی راجرز، سیاستمدار و سناتور آمریکایی، در توییت اخیر خود از جامعه شیبا این و تمجید کرده و طرفداران شیبا این و را «بسیار مثبت‌نگر» خطاب کرد. راجرز در پیام خود نوشت: «من طرفداران شیبا این و را دوست دارم. شماها پرانرژی و بسیار مثبت‌نگر هستید. زیاد شکوه و شکایت نمی‌کنید.»

هفته گذشته، این سناتور لایحه‌ای برای تبدیل بیت کوین به ارز قانونی در آریزونا ارائه کرد.

شیبا این و به بازار یکی از بزرگترین صرافی‌های ترکیه اضافه شد

شیبا این و اخیراً در یکی از بزرگترین صرافی‌های ترکیه در دسترس سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. صرافی ارزهای دیجیتال بیتِکسن (Bitexen)، روز گذشته در توئیتر خود اعلام کرد که شیبا این و را به همراه ۵ توکن دیگر به پلتفرم معاملاتی خود افزوده است. توکن شیبا این و پیش‌تر نیز به یک صرافی مکزیکی و هندی اضافه شده بود.

بنیان‌گذار ارز دیجیتال فیس‌بوک: طرفدار بیت کوین هستم

دیوید مارکوس (David Marcus)، یکی از بنیان‌گذاران استیبل کوین دییِم (Diem)، گفته است که از قدیم طرفدار بیت کوین بوده و حتی در سال ۲۰۱۹ از آن به‌عنوان طلای دیجیتال یاد کرده است. او همچنین به ماهیت غیرقابل‌سانسور بیت کوین و غیرمتمرکزبودن آن اشاره کرد و افزود که بیت کوین در ۲۰ سال آینده برترین دارایی دنیا خواهد بود.

نقشه بازار رمزارزها

 کاهش ۳.۴۵ درصدی بیت کوین

کد خبر 553238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.