دریافت کرایه تاکسی بیشتر از نرخ مصوب تخلف است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: دریافت کرایه تاکسی بیشتر از نرخ مصوب توسط رانندگان تخلف است و با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی اظهار کرد: نرخ رسمی کرایه تاکسی‌ها، توسط شورای شهر تعیین و مصوب می‌شود و رانندگان تاکسی‌ها موظف هستند که مبلغ نرخ مصوب را از مسافران دریافت کنند.

وی افزود: در صورتی که راننده تاکسی بیشتر از نرخ مصوب از مسافر دریافت کند، مسافران می‌توانند شکایت خود را از طریق درگاه ارتباطی که توسط شهرداری شهرهای مختلف پیش‌بینی شده است، یا از طریق مراجعه حضوری به سازمان تاکسیرانی‌ها ثبت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه به شکایت مسافران رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: سازوکار بررسی این نوع شکایت‌ها در آئین نامه تاکسیرانی دیده شده است و این موضوعات در کمیته انضباطی بررسی و حتماً با راننده خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

ضامنی تاکید کرد: بر اساس آمارهای موجود که در اختیار داریم، بیشتر رانندگان نرخ مصوب کرایه تاکسی را رعایت می‌کنند، اما با تعداد بسیار اندک متخلفان نیز برخورد قانونی می‌شود.

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی با توجه به تورم و شرایط سخت اقتصادی نسبت به میزان نرخ کرایه مصوب و موجود گلایه داشته و اعتقاد دارند که در مقایسه با برخی از خدمات دیگر نرخ کرایه تاکسی پایین است و متناسب با تورم موجود نیست.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده همچنان به قوت خود باقی است و در حال حاضر تغییری در مصوبات ستاد کرونا نشده است، لذا رانندگان تاکسی موظف به سوار کردن حداکثر سه مسافر هستند.

ضامنی با بیان اینکه در حال حاضر رانندگان تاکسی موظف هستند حداکثر سه مسافر سوار کنند، گفت: پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها همان پروتکل اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و از سوی این وزارتخانه نیز از بخش حمل نقل عمومی و تاکسی‌ها به عنوان یکی از بخش‌هایی که این پروتکل را به خوبی رعایت کرده‌اند، نام برده شده، اما اینکه راننده تاکسی این پروتکل‌های بهداشتی از جمله سوار کردن حداکثر سه مسافر را رعایت نمی‌کند، تخلف است.

وی تصریح کرد: مردم و مسافران نیز باید در این زمینه همکاری کرده و از سوار شدن به تاکسی‌هایی با بیش از سه مسافر ممانعت کنند و این گونه تخلف‌ها را به سازمان‌های تاکسیرانی تحت نظر شهرداری‌ها اطلاع دهند تا در اسرع وقت و با لحاظ اولویت به اینگونه شکایت‌ها رسیدگی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 553207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.