لزوم پیشگیری از تبعیض در تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی

عضو شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم پیشگیری از تبعیض و بی‌عدالتی در تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شهرداری این شهر تاکید کرد.

فاطمه منعمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از جهت تضییع حق مشمولان قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و بخشنامه اسفند ۹۹ سازمان شهرداری‌ها برای شورای ششم حائز اهمیت بود، لذا کمیته‌ای از حوزه‌های مربوطه در شهرداری تشکیل شد.

وی افزود: موضوعات از هر جهت مورد بررسی قرار گرفته و صورتجلسه طی مکاتبه‌ای به شهرداری ابلاغ می‌شود که انتظار داریم مطابق آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه نیروهای شرکتی با تحصیلات زیر دیپلم امکان تبدیل وضعیت نداشتند، افزود: مقرر شد با ارائه مجوز برای آنها نیز پست تعیین شود و تبدیل وضعیت در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج همیشه در فرایندی نامنظم اقداماتی انجام می‌دهد که تبعات آن دامن دیگران را می‌گیرد، گفت: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در قالب ایثارگری و بخشنامه با معیشت افراد در ارتباط است، لذا قطعاً اگر فرایندها منظم نباشد، شرایط برای ورود تخلف فراهم می‌شود.

منعمی با بیان اینکه بیش از یک‌سال از ابلاغ بخشنامه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی می‌گذرد، تصریح کرد: باید یک آئین‌نامه داخلی تنظیم و به مشمولان تبدیل وضعیت ابلاغ شود، اما چنین اتفاقی رخ نداده است، ابزار بازدارندگی وجود ندارد و در برخورد با متخلفان نیز مماشات می‌شود.

وی افزود: شهرداری در مقابل مراجعه کارکنان شرکتی مشمول تبدیل وضعیت، تمام مسائل را به گردن شورا می‌اندازد در حالی که شورای اسلامی شهر در هر موضوع قانونی حمایت‌های لازم را انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه شورا نباید کم‌کاری شهرداری را پاسخگو باشد، تمام امور باید با برنامه پیش برود، گفت: با رفع تبعیض و بی‌عدالتی، زمینه بروز تخلف در بدنه شهرداری کاهش می‌یابد.

کد خبر 553203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.