کاهش محدودیت‌های کرونایی در فرانسه و نروژ

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد برخلاف افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ دولت فرانسه و نروژ محدودیت‌های کرونایی را کاهش دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخست وزیر فرانسه در ماه ژانویه اعلام کرده بود که با اجرای قانون ارائه گذرنامه واکسن به جای گواهینامه سلامت و تست منفی کووید -۱۹ محدودیت‌ها در ماه فوریه در دو مرحله کاهش خواهد یافت. دولت فرانسه طبق وعده خود از دیروز -دوم فوریه- بعضی از محدودیت‌های کرونایی مانند استفاده از ماسک در فضای باز و دورکاری اجباری را حذف کرد.

محدودیت‌های در فرانسه زمانی کاهش یافته است که روند صعودی ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ فقط اندکی بهبود یافته است، اما همچنان آمار ابتلاء به این بیماری در کشور بالا است. با وجود اینکه میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار بالا است، اما خطر بروز نوع شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داده است، این اتفاق باعث اجرای سریع‌تر لغو محدودیت‌ها شده است.

دولت نروژ نیز دورکاری اجباری و محدودیت حضور کمتر از ۱۰ نفر در تجمعات خصوصی را جز محدودیت‌های لغو شده در نظر گرفت. متخصصان این کشور اعلام کرده‌اند با وجود اینکه تعداد مبتلایان به کرونای اومیکرون افزایش پیدا کرده است، اما تعداد کمی از آن‌ها در بیمارستان بستری می‌شوند. دولت نروژ از ماه دسامبر سال گذشته به منظور پیشگیری از شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا تدابیر پیشگیرانه را افزایش داده بود.

کد خبر 553202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.