پاکبانان مشهدی توانمند می‌شوند

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد از برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری توانمندسازی ویژه شش هزار پاکبان با رویکرد افزایش آگاهی در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یاراحمدی با بیان اینکه اهمیت سلامت، بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست پایدار در هر شغلی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اظهار کرد: از میان تمامی کارکنان حوزه‌های شهرداری، کارکنان حوزه خدمات شهری در معرض خطر بیشتری هستند و پاکبان‌ها که وظیفه نظارت و پاکیزگی شهر را بر عهده دارند به واسطه نوع خدمت، هرروزه با عوامل زیان‌آور محیط کار روبه‌رو بوده و باید توانمندسازی آنان به منظور حفظ سلامتی و ایمنی، به‌طور ویژه مورد توجه باشد.

وی افزود: تلاش‌های این قشر زحمتکش برای بهداشت و پاکیزگی معابر و در نتیجه ارتقا سلامت شهر و شهروندان بر کسی پوشیده نیست، لذا دفتر نوسازی و تحول سازمانی با همراهی و تلاش اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و با همکاری قابل تقدیر مرکز آموزش سازمان مدیریت پسماند، اقدام به برگزاری دو دوره آموزشی ویژه شش هزار پاکبان، با هدف رعایت اصول ایمنی و بهداشت و کاهش آسیب‌ها و صدمات ناشی از شغل کرده است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی به مدت چهار ساعت از ابتدای دی‌ماه در فرهنگ‌سرای غدیر و به صورت گروه‌های ۱۰۰ نفره با مجموع ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش برگزار شد.

وی تصریح کرد: در بهار سال آتی نیز سایر دوره‌های آموزشی ویژه این قشر، در راستای حفظ و تأمین ایمنی و بهداشت جسمی و روانی برگزار خواهد شد و امیدواریم با تداوم این آموزش‌ها بتوانیم گامی در جهت آگاهی‌بخشی و پیشگیری از بروز حوادث یا آسیب‌های احتمالی این گروه پرتلاش و ارزشمند برداریم.

کد خبر 553196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.