به گزارش ایمنا، ایوب فصاحت با اعلام سهم ۳۵ تا ۴۰ درصدی میادین میوه و ترهبار در تأمین میوه سبد غذایی خانوادهها، اظهار کرد: شهروندانی که خرید خود را از میادین انجام میدهند، با توجه به تفاوت قیمت این مراکز با سطح شهر، سالانه بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در هزینه خرید میوه و ترهبار خود صرفهجویی میکنند.
وی با تأکید بر اینکه در صدد هستیم ساز و کاری اجرا کنیم که تا جای ممکن در معیشت مردم گشایش ایجاد شود، افزود: به این منظور، زنجیره تأمین از تولید تا توزیع را به نحوی برنامهریزی و اجرا میکنیم تا از طریق مقابله جدی با دلالها، نقش آنها را از زنجیره تأمین حذف کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، اقدامات این سازمان با همکاری شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری در زمینه راهاندازی غرفه کالاهای اساسی در ۳۰ ایستگاه مترو طی هفتههای پایانی سال و در آستانه سال نو را، اقدامی در جهت کمک به معیشت مردم دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این اقدام، این است که ارزاق و مایحتاج ضروری همچون برنج، روغن، قند و شکر با قیمتهای تنظیم بازار به دست مصرفکنندگان واقعی برسد.
وی با بیان اینکه طرح عرضه کالاهای اساسی در ایستگاههای مترو، طرحی است که شهرداری تهران از اجرای آن رویکرد سودآوری و سودمحوری ندارد و بزرگترین نفع آن، کمک به معیشت شهروندان است، تصریح کرد: در گام بعدی، ضمن توسعه این مراکز، به غیر از میوه و ترهبار اقلامی دیگر در تعداد بیشتری از ایستگاههای مترو و سایر فضاهای عمومی عرضه میشود.
مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری نیز قیمتگذاری مناسب محصولات در میادین میوه و ترهبار را موجب استقبال شهروندان از این مراکز دانست و تأکید کرد: با همکاری این سازمان، غرفههای ویژه عرضه کالاهای اساسی متناسب با فضای ایستگاههای مترو آغاز به کار خواهند کرد و این دو مجموعه خدوم با مشارکت یکدیگر، خدمات جدیدی را برای کمک به معیشت شهروندان به اجرا میگذارند.
منبع: سایت شهر
نظر شما