همه دستگاه‌ها باید از فرصت‌های ملی بهره ببرند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هر گاه دستگاهی از یک فرصت ملی برای ابراز وجود برخوردار می‌شود ، باید دیگر دستگاه‌ها نیز از این ظرفیت استفاده کنند و همکاری‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز که به‌رغم محدودیت امکانات و کمبود منابع حضور شایسته‌ای در این نمایشگاه داشت، اظهار کرد: عرضه امکانات حوزه گردشگری استان در نمایشگاه که بخشی از آن موهبت خداوند و شامل منابع طبیعی است را مورد اشاره قرار داد.

وی افزود: در کنار این امر ارائه کارهای مطالعاتی و پژوهشی انجام گرفته روی پروژه‌های مختلف که پیش از این کمتر انجام گرفته، از ویژگی‌های غرفه استان البرز این نمایشگاه بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه انتظار داشتیم غیر از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، سایر ادارات و دستگاه‌ها نیز با این مجموعه همکاری می‌کردند، تصریح کرد: همکاری شهرداری‌ها به عنوان دستگاهی که مسئولیت تأمین زیرساخت‌های گردشگری را به عهده دارد، می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

وی مهمترین اقدام و همکاری مشترک شهرداری با میراث فرهنگی را تهیه اطلس فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این اطلس تکمیل نشود، در معرفی مستند و دقیق اماکن شهر کرج و استان البرز دچار مشکلات جدی هستیم.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: در کرج و البرز منابع طبیعی خدادادی زیادی وجود دارد که در کمتر شهری شاهد آن هستیم، لذا شهرداری می‌تواند پتانسیلی ایجاد کند تا چرخه گردشگری به عنوان یکی از پایه‌های جدی اقتصادی، با قدرت بیشتری فعال شود.

وی تاکید کرد: هر گاه دستگاهی از یک فرصت ملی برای ابراز وجود برخوردار می‌شود، باید دیگر دستگاه‌ها نیز از این ظرفیت استفاده کرده و همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج یکی از این پتانسیل‌ها را برپایی تورهای گردشگری دانست و گفت: برای این منظور باید تفاهمی بین مدیریت شهری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد، البته به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا قول می‌دهیم اقدامات لازم برای برپایی این تورها در ایام تعطیلات نوروزی را به سرانجام برسانیم.

کد خبر 553160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.