تحقق ۵۰ درصدی طرح بازسازی آب‌بندان‌های استان‌های شمالی

مدیرکل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۵۰ درصد هدف طرح بازسازی و مرمت آب‌بندان‌های استان‌های شمالی کشور در سال جاری محقق شده است.

به گزارش ایمنا از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا سرافرازی» با بیان اینکه برای سال جاری، بازسازی آب‌بندان را در سطح ۲۶۰۰ هکتار پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: امسال تقریباً ۱۳۳ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای بازسازی آب‌بندان‌های استان‌های شمالی کشور تخصیص یافته، اما فقط بخش کمی از اعتبارات استانی این طرح تأمین شده است.

وی تصریح کرد: طرح مرمت آب‌بندان‌های استان‌های شمالی در حال اجرا است و اگر اعتبارات استانی تخصیص یابد، امسال این طرح در سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی، افزایش حجم آب، تنظیم و مصرف بهینه آب برای استفاده در کشت دوم را از اولویت‌های طرح بازسازی آب‌بندان عنوان کرد و گفت: این آب‌بندان‌ها چند منظوره هستند و برای پرورش آبزیان و ماکیان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرافرازی اظهار کرد: بازسازی آب‌بندان‌ها با مشارکت و همیاری بهره‌برداران مالک انجام می‌شود. هزینه‌های مرمت آب‌بندان‌هایی که ما در بازسازی آنها هزینه نکرده‌ایم بر عهده خود مالکان است و ممکن است بیشتر برای پرورش آبزیان استفاده شوند.

زیستی است.

گونه‌های متفاوتی از پرندگان از جمله مرغابی، پرلا، پلیکان، قو، اردک تاجدار و گونه‌های دیگر هر ساله به آب‌بندان‌های شمال کشور مهاجرت می‌کنند.

پرورش ماهی در آب بندان‌ها کاری پر سود و منفعت است که در استان‌های شمالی جریان دارد و این کار باعث اشتغال زایی شده است.

کد خبر 553049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.