موفقیت تمدن نوین اسلامی در گروی تولید علم و نظریه نافع است

معاون هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید به‌عنوان متولی علم و دانش نقش نظریه‌پردازی دارند، اما تا زمانی که نظریه‌پردازی نافع انجام نشود. رکن اصلی تمدن نوین اسلامی راکد خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون، هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه _دوازدهم بهمن‌ماه_ در نشست مجازی نقش اساتید در تمدن نوین اسلامی، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: ارتحال این عالم گران‌قدر برای حوزه‌های علمیه و جامعه شیعه جبران‌ناپذیر است، زیرا او زحمات زیادی برای نظام و انقلاب کشید و توجه خاصی به ولایت‌فقیه داشت.

وی افزود: تمدن به معنای مجموعه دستاوردهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بشری است که امروز باید در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم. تمدن نوین اسلامی یعنی تمدنی که بر پایه عقلانیت اسلامی باشد، همچنین لازم است تمدن‌های گذشته را رها نکنیم زیرا علم همیشه کارایی خود را دارد.

معاون هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروز باید برای ساخت تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم در این راستا لازم است دولت اسلامی شکل بگیرد تا در تمدن‌سازی نوین اسلامی موفق باشیم.

خسروپناه با اشاره به مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی گفت: تمدن نوین اسلامی مؤلفه‌های مهمی مانند معرفت، معیشت، امنیت، سلامت صنعت دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد و ضرورت دارد توجه ویژه به این مولفه‌ها شود.

وی با اشاره به نقش اساتید در تمدن‌سازی نوین اسلامی گفت: اساتید به‌عنوان متولی علم و دانش نقش نظریه‌پردازی دارند، اما تا زمانی که نظریه‌پردازی نافع انجام نشود. رکن اصلی تمدن نوین اسلامی راکد خواهد ماند. زیرا موفقیت تمدن نوین اسلامی در گروی تولید علم و نظریه نافع است.

معاون هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر فاقد حکمرانی صحیح و مستقل برای امنیت غذایی کشور وجود ندارد. در صورتی که ایجاد شورای عالی امنیت غذایی در شرایط فعلی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: آگاه‌سازی اساتید در نظریه‌پردازی نباید صرفاً به برگزاری یک نشست مجازی در دهه فجر ختم شود، زیرا راه حل مشکلات کشور شعار و سخنرانی نیست و لازم است اقدامات علمی انجام شود.

کد خبر 553047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.