حریم منطقه ۱۲ فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از خصوصیات این منطقه وجود اراضی بایر و بکر در حریم این منطقه است، گفت: با توجه به وجود دسترسی‌های مناسب، زیرساخت‌های موجود و ابلاغ سند پهنه‌بندی حریم شهر اصفهان فرصتی طلایی برای تمام سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف فراهم است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه ۱۲ با مساحت هشت هزار و ۲۲۳ هکتار بزرگ‌ترین منطقه شهر محسوب می‌شود که ۱۶۰۸ هکتار آن در محدوده قانونی و ۶۶۱۵ هکتار از مساحت آن در حریم شهر قرار دارد.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های منطقه ۱۲ علاوه بر وسعت و رتبه اول حریم در بین مناطق، می‌توان به محلات آن که همچون محله عاشق‌آباد با قدمت بالا اشاره کرد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان این‌که از دیگر ویژگی‌های منحصر به‌فرد این منطقه وجود شهرک کارگاهی امیرکبیر است که در کشور جایگاه و موقعیت ارزشمندی دارد، خاطرنشان کرد: در این شهرک صنایع و کارگاه‌های فنی و تخصصی و شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند و خدمات تخصصی و فنی متعددی را به صنایع کشور ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات منطقه ۱۲، وجود اراضی بایر و بکر در حریم این منطقه است که با توجه به وجود دسترسی‌های مناسب، زیرساخت‌های موجود و ابلاغ سند پهنه‌بندی حریم شهر اصفهان، فرصتی طلایی برای تمام سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف از جمله انبوه‌سازان، شرکت‌های گردشگری و تفریحی و صنایع تولیدی و کشاورزی فراهم است.

باقری با بیان این‌که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در احداث مجموعه‌های تفریحی و ورزشی، باغ‌ها و تالارها طبق سند پهنه‌بندی فراهم شده است و مجموعه مدیریت شهری آماده همکاری با سرمایه‌گذاران است، خاطرنشان کرد: احداث مراکز بزرگ ورزشی مانند پیست دوچرخه‌سواری، موتورسواری و اسب‌سواری از جمله پتانسیل‌های پیش روی سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها است.

وی اضافه کرد: از دیگر مزیت‌های منطقه ۱۲، وجود یک خط و پنج ایستگاه مترو است که در آینده با تکمیل خط یک مترو و اتصال آن به شاهین شهر، ایستگاه‌های دیگر در محدوده خیابان امام خمینی (ره)، میدان استقلال و در ادامه بزرگراه آزادگان احداث می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افزود: محور سیاست‌های منطقه، در جهت تاب‌آوری، زیست‌پذیری، توسعه پایدار، هوشمندسازی و ارتقای کیفی محلات بوده و تمام طرح‌ها، پروژه‌ها، مبنا و محور تصمیم‌گیری و جهت‌گیری طرح‌ها، بر مبنای محلات و محله‌محوری است.

کد خبر 553014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.