پایان هفته با کاهش کیفیت هوا در اصفهان و مناطق صنعتی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه برای کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی خبر داد و گفت: از روز جمعه با نزدیک شدن سامانه ناپایدار، در نیمه غربی و جنوبی استان، ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش پدیدار می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار روی استان در دو روز آینده است. در این بازه زمانی پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق استان، آسمان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد باشد.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه، شاهد غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی خواهیم بود؛ از روز جمعه با نزدیک شدن سامانه ناپایدار به استان، در نیمه غربی و جنوبی استان ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش پدیدار می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت؛ دمای اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا صبح به منفی دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی اظهار کرد: شهرستان بوئین و میاندشت با منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد، سردترین نقطه استان و چوپانان با ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، گرم‌ترین نقطه استان در شبانه‌روز آینده است.

آقایی درخصوص میزان بارش در شهرهای استان گفت: بیشترین بارش تا صبح امروز مربوط به برزک با سه میلی‌متر باران و هشت سانتی‌متر برف است، در شهرستان بویین و میاندشت ۱.۶ میلی‌متر باران، چادگان یک سانتی‌متر برف، خوانسار ۱.۴ میلی‌متر باران و پنج سانتی‌متر برف، داران شش‌ونیم میلی‌متر باران، دهاقان ۹.۷ میلی‌متر باران، دهق پنج‌ونیم میلی‌متر باران، سمیرم سه‌ونیم میلی‌متر باران و یک سانتی‌متر برف، فریدون‌شهر هشت دهم میلی‌متر باران و دو سانتی‌متر برف، میمه ۱.۴ میلی‌متر باران و چهار سانتی‌متر برف، اردستان دو دهم میلی‌متر باران، آران و بیدگل چهار دهم میلی‌متر باران، چوپانان شش دهم میلی‌متر و شهرستان خور و بیابانک نیز یک دهم میلی‌متر باران ثبت شد.

کد خبر 553013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.