حفظ حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

پیش‌بینی می‌شود هفته آینده شاخص کل بتواند از سطح فعلی به محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد برسد. روز جاری تعداد نمادهای منفی نسبت به روزهای این هفته بیشتر بود و ارزش معاملات نسبت به روز گذشته کمی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که روز جاری حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل از دست رفت، مجدد به بالای این سطح بازگشته و شاهد بسته شدن کندل هفتگی بورس تهران با کلوز یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد بودیم.

حفظ حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص‌ها

حفظ حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

تغییرات شاخص‌کل و هم‌وزن در روز جاری

حفظ حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

حفظ حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورسبورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش ۲۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۵۲ واحدی در سطح ۳۳۳ هزار و ۲۸ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار کاهش تقریباً صفر درصد و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۸ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۷۶

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۱۲

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۹ واحدی به سطح ۱۷ هزار و ۶۶۱ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۰.۱۱ درصد کاهش یافت.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۴۱

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۹۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۰ هزار و ۵۳۰ و ۴۰ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد و ۵۶۸ و دو میلیارد و ۷۲۸ میلیون برگه سهم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

حفظ حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

اخبار بازار

افزایش سرمایه از محل انباشته معاف از مالیات شد

با مصوبه کمیسیون تلفیق به منظور رونق بورس و جلب اعتماد عمومی، مالیات در زمانی که سودی تقسیم نشود صفر تعیین شد. به منظور تشویق سرمایه گذاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه بخش‌های تولیدی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی مقرر شد که در سال ۱۴۰۱ مالیات بر درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت‌های مذکور که به حساب سرمایه انتقال می‌یابد، مشمول مالیات با نرخ صفر شود.

خبر مهم برای فولادی‌ها

آزادسازی صادرات شمش فولاد بدون نیاز به عرضه در بورس کالا، محدودیت خرید شمش فولادی حذف شد و اصلاح قیمت پایه شمش از جمله اخبار مهمی است که برای فولادی‌ها امروز منتشر شد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به حذف محدودیت خرید شمش فولادی، اظهار کرد: هماهنگی با بورس کالا جهت اصلاح قیمت پایه شمش صورت پذیرفته است که توسط بورس کالا اطلاع رسانی خواهد شد. سیف الله امیری همچنین از آزادسازی صادرات شمش فولادی تولیدی این واحدها، بدون نیاز به عرضه در بورس کالا در جهت حمایت از این واحدها خبر داد.

وزیر ورزش از عرضه نماد پرسپولیس و استقلال در فرابورس خبر داد

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز دو گزارش حسابرسی داشتیم و بیشترین نکاتی که امروز مطرح شد و همچنین بند گزارش حسابرسی، متأسفانه مربوط به سال‌های گذشته است. دو مجمع خوب داشتیم گزارشی که قرائت و تصویب شد نه تنها مانع برگزاری مراحل بعدی ما برای خصوصی‌سازی نیست، بلکه یک خبر خوب هم امروز منتشر شد. هفته دیگر نماد پرسپولیس و استقلال طبق اعلام نماینده سازمان خصوصی‌سازی بالا می‌رود و قیمت‌گذاری‌ها هفته آینده انجام می‌شود. بعد از آن، یک هفته تا ۱۰ روز برای مراحل واگذاری می‌رود این اتفاق خیلی خوبی است.

اخبار شرکت‌ها

مجوز افزایش سرمایه

مجوز افزایش سرمایه ۱۱۵ درصدی "کچاد" از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی "پارسیان" از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی "وصنعت" از محل سود انباشته صادر شد.

هرمز با اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد، آینده‌ای روشن برای فولاد هرمزگان متصور است

عطاالله معروف‌خانی، مدیرعامل هرمز در بازدید از احیای مستقیم با اشاره به اهمیت این واحد خاطرنشان کرد: امید است با عملیاتی شدن برنامه‌های توسعه‌ای و راه‌اندازی مدول ۳ احیای مستقیم شاهد رشد تولید آهن اسفنجی به عنوان محصول میانی و استراتژیک فولاد هرمزگان باشیم.

حامد جمشیدنیا، مدیر فولادسازی فولاد هرمزگان نیز در این دیدار اظهار کرد: کاهش توقف‌های کوره و کاهش زمان آماده‌سازی واحد ذوب و کاهش توقف‌های تعمیراتی باعث افزایش ظرفیت و سرعت تولید شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، کسری تولید تابستان گذشته که به دلیل قطع برق بوده، جبران خواهد شد.

فخاس: مجتمع فولاد خراسان امروز ۵,۰۱۶ تن سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۴-A۳ در بورس کالا با قیمت پایه ۱۴۰,۰۰۰ ریال عرضه کرد. ۲۲ تن آن تا قیمت ۱۴۱,۵۹۹ ریال رقابت شد که ۱.۱ درصد بالاتر از قیمت پایه است. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۱۴۰,۹۱۱ ریال مچ شد که ۱.۲ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در تاریخ ششم بهمن می‌باشد.

ذوب: ذوب آهن اصفهان امروز ۳,۴۷۳ تن تیرآهن ۱۴ تا ۱۸ در بورس کالا با قیمت پایه ۱۳۵,۰۰۰ ریال عرضه کرد. ۲۳ تن آن تا قیمت ۱۳۶,۸۹۹ ریال رقابت شد که ۱.۴ درصد بالاتر از قیمت پایه است. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۱۳۶,۴۵۵ ریال مچ شد که ۱.۳ درصد کم‌تر از قیمت پایانی عرضه قبل در تاریخ ششم بهمن می‌باشد

بازار جهانی

موجودی انبار سنگ آهن

موجودی انبار سنگ آهن با حدود یک میلیون تن کاهش به ۱۴۹ میلیون تن رسید. بازار سنگ آهن در هفته‌ای که گذشت هم از سمت عرضه و هم از سمت تقاضا حمایت شد. شیوع امیکرون در استرالیا، نگرانی از اختلال در سمت عرضه را بالا برده و تقاضا نیز در سطح خوبی قرار داشت.

موجودی انبار فولاد در بنادر چین با افزایش حدود بک میلیون تنی به ۱۲ میلیون تن رسید. رشد تولید فولادسازان و بازار آرام قبل از تعطیلات سال نو چین عامل افزایش موجودی انبار محصولات فولادی بوده است. در سال گذشته موجودی انبار محصولات فولادی حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

شرکت تأثیر پذیر: کچاد، کنور، کگل، کگهر، ومعادن، وامید، واحیا

موجودی انبار روی، آلومینیوم و مس

موجودی انبار فلزات پایه در بورس فلزات لندن و شانگهای بدون تغییر باقی ماند. موجودی انبار فلزات در هشت ماه اخیر روی یک روند نزولی بوده‌اند. موجودی انبار فلزات در سطح پایینی قرار دارد که این امر می‌تواند از قیمت فلزات پایه در سال ۲۰۲۲ حمایت کند.

تقاضای ضعیف قبل از تعطیلات سال نو چین منجر به افزایش موجودی انبار در برخی مناطق شده است. برای مثال فلز روی در بورس آتی شانگهای با افزایش موجودی ۲۲.۸ درصدی همراه شد و موجودی انبار این فلز با ۱۷,۱۶۱ تن افزایش به ۹۲,۳۳۳ تن رسید. با این حال تغییر در موجودی انبار فلزات در چین وضعیت ترکیبی داشت. موجودی انبار آلومینیوم با ۱۵,۷۹۷ تن کاهش به ۲۶۶,۹۰۶ تن رسید اما موجودی انبار مس ۲,۶۷۹ تن افزایش پیدا کرد و به ۸۱,۴۰۷ تن رسید. در هفته‌ای که گذشت قیمت مس و روی با کاهش مواجه شد اما قیمت آلومینیوم با توجه به کمبود عرضه حمایت شد.

شرکت تأثیر پذیر: فباهنر، فملی

نقشه بازار بورس

حفظ حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

کد خبر 553012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.