افتتاح سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند بیرجند

شهردار بیرجند گفت: سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند شهرداری بیرجند به مساحت ۸۵ هکتار، با حضور استاندار خراسان جنوبی در دومین روز دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، مهدی بهترین اظهار کرد: احداث ساختمان نگهبانی با مساحت ۹۰ مترمربع، اتاق استراحت، نصب باسکول ۶۰ تنی، اتاق دفع پسماند شهری و پسماندهای بیمارستانی، ارائه خدمات به بخش خصوصی، اجرای ۶۴۰ متر آیلند و اجرای عملیات زیرسازی به مساحت هشت هزار مترمربع از بخش‌های مختلف این سایت است.

وی افزود: اجرای شبکه آبیاری، احداث سوله پردازش به مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع، نصب و خرید خط تفکیک پسماند، خرید و نصب سیستم پایش تصویری، انتقال زیرساخت‌های گاز و افزایش قدرت برق، ایجاد نخاله‌گاه متمرکز، ایجاد کنارگذر شامل زیرسازی، حفر بزرگترین ترانشه بیمارستانی، احداث چهار چشمه سرویس بهداشتی حمام و اتاق استراحت از دیگر اقدامات انجام شده در سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند شهرداری است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۲۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری است، خاطرنشان کرد: سایت پسماند تنها پروژه‌ای است که با اعتبار داخلی شهرداری و بدون کمک دولت ساخته شده است، با این حال در ساخت سایت کمپوست نیاز به کمک داریم.

وی با تاکید بر اینکه این سایت جدیدترین سایت کشور بوده و آخرین فناوری روز در آن به‌کار رفته است، تصریح کرد: در حال حاضر جز پنج سایت برتر پسماند کشور هستیم و جمع‌آوری زباله در مرکز استان به‌صورت محله‌ای انجام خواهد شد و در این خصوص نیازمند همکاری و کمک هستیم.

بهترین ادامه داد: از سال ۷۴ موضوع دفن زباله‌های شهری و پادگان صفر-چهار بیرجند در مرکز شهر یکی از دغدغه‌های من به عنوان یک پزشک جوان و عضوی از شورای بهداشت شهر بود و امروز با افتتاح سایت پسماند با هدف گسترش فرهنگ بازیافت زباله و ایجاد درآمد پایدار شهری، یکی از معضلات این شهر حل خواهد شد؛ زباله یا طلای کثیف ثروت شهر بیرجند بوده و در حال حاضر گردش مالی زباله‌گردی در این شهر ماهانه بیشتر از چهار میلیارد تومان است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد زباله بازیافت و ۷۰ درصد دفع می‌شود که با تفکیک صنعتی زباله اقدام مهمی انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 552985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.