از پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری تا پیگیری دورکاری بانوان

پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری بیمه‌شدگان‌تامین اجتماعی، پیگیری دورکاری بانوان، باور اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی، پیگیری اصلاحیه قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱، روش‌های تشخیص سرطان روده و تخمدان در زنان و زنان ملی‌پوش سوژه‌های جذاب سینما را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار کرد: بیمه سلامت ایران اعتبارات تصویب شده برای درمان ناباروری را در اختیار زوج‌های نابارور تحت پوشش تأمین اجتماعی نیز قرار می‌دهد.

وی در مورد اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران در جهت حمایت از زوج‌های نابارور، اضافه کرد: با هدف حمایت از سیاست‌های جمعیتی، سازمان بیمه سلامت ایران در نامه‌ای به ادارات کل بیمه سلامت استان‌ها، نسبت به در نظر گرفتن تسهیلاتی برای انعقاد قرار داد با مراکز دولتی و خصوصی درباره ارائه خدمات به زوج‌های نابارور تاکید کرده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: علت عدم تمایل برخی مراکز درمان ناباروری برای انعقاد قرارداد با بیمه، نااطمینانی از پایداری منابع، دریافت مبالغ بیش از تعرفه‌های مصوب دولت که با عقد قرارداد، محدودیت‌هایی برای این مراکز ایجاد می‌شود.

رضایی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت پایداری این منابع را اطمینان می‌دهد و در پوشش خدمات انعطاف حداکثری را اعمال می‌کند، بیمه سلامت ایران اعتبارات تصویب شده را برای درمان زوج‌های نابارور تحت پوشش تأمین اجتماعی نیز اختصاص می‌دهد، لذا از ابتدای سال اگر زوجین نابارور تحت پوشش تأمین اجتماعی خدمتی را دریافت کردند، می‌توانند با ارائه اسناد هزینه‌ها را دریافت کنند.

زنان ملی پوش سوژه‌های جذاب سینما هستند

فاطمه علی‌پور سرپرست تیم ملی فوتبال زنان ایران، اظهار کرد: زنان ملی‌پوش ما فرصت این را دارند که فیلمی همانند بیرو (مروری بر زندگی علیرضا بیراوند دروازه‌بان تیم ملی) درباره آنان ساخته شود و اگر این اراده وجود داشته باشد حتماً چنین تولیداتی قابل رقم خوردن است.

وی تاکید کرد: با توجه به موفقیت‌های اخیر، توجه و نگاه خاص مردم به تیم ملی بانوان را شاهد هستیم که طبیعتاً این نگاه می‌تواند به سینما تسری پیدا و توجه آنان را جلب کند و ساخت تولیدات سینمایی با محوریت زنان ملی‌پوش دور از انتظار نخواهد بود.

پیگیر دورکاری بانوان هستیم

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، اظهار کرد: دورکاری‌های یک دوم و یک سوم وقت برای بانوان پیگیری می‌شود و بانوان در کنار کارهای اجتماعی مسئولیت خانه‌داری و فرزندپروری دارند و باید مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی را در کنار هم ببینیم.

وی تاکید کرد: شهدای سلامت در خط مقدم مدافع از جان و هستی مردم بودند و جان خود و خانواده خودشان را به خطر انداختند، دولت سیزدهم به طور جدی به حضور بانوان توانمند در عرصه‌های کلان مدیریتی، کارآفرینی و اجتماعی اعتقاد دارد، همه حمایت‌ها را به کار خواهیم گرفت تا از ظرفیت بانوان در منابع انسانی و مدیریت‌های کلان جهت رفع دغدغه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی را باور کنیم

حجت الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار کرد: باید نقش و جایگاه زنان در ارتقای فرهنگ دینی و اصلاح فضای اجتماعی را به جامعه معرفی کنیم، متأسفانه بسیاری از افراد اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی و کشاندن جامعه به سمت صلاح را باور ندارند.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) دریچه بزرگی به روی زنان باز کرد و اعتقاد داشت که زنان در نهضت انقلاب اسلامی جلوتر از مردان بودند و این که زنان نیمی از جامعه هستند و بر امور نیم دیگر جامعه نیز مؤثر هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: متأسفانه بسیاری از افراد اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی و کشاندن جامعه به سمت صلاح را باور ندارند و دلیل این باور نادرست، شناخت نداشتن از ظرفیت‌های نهفته و گنج پنهان در وجود زنان است و ممکن است قدرشناس این نعمت و گوهر نباشند و این در حالی است که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نگاهشان به زنان والا بوده و هست.

بهجت‌پور تصریح کرد: برخی آقایان هنوز اعتقادی به توانایی‌های زنان ندارند و فکر می‌کنند قوام تحول اجتماعی به مردان است و زنان باید در حاشیه باشند، حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نگاهشان خلاف این اعتقاد است و زنان را بسیار تأثیرگذار در تحول‌های اجتماعی می‌دانند.

پیگیری اصلاحیه قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: جلسات فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با رؤسای دادگاه‌های خانواده در موضوع اصلاحیه قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱ ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در هفته زن، فراکسیون زنان با حضور رئیس مجلس، میزبان رؤسای دادگاه‌های خانواده در موضوع اصلاحیه قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱ بود، از سال گذشته در تعامل با جامعه کارشناسی این اصلاحیه در حال پیگیری است، این جلسات تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

روش‌های تشخیص سرطان روده و تخمدان در زنان

سودابه درویش عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: زنان بالای ۵۰ سال که سابقه خانوادگی سرطان روده دارند، باید زیر نظر پزشک هر دو تا پنج سال یک‌بار کولونوسکوپی انجام دهند، آزمایش از نظر ابتلاء به بیماری‌های منتقل شونده از راه جنسی نیز در زنان باید با نظر پزشک به طور سالانه انجام شود.

وی اضافه کرد: بررسی میزان قند و چربی خون نیز در زنان در ۴۵ سالگی باید انجام شود. همچنین بررسی هورمون تیروئید و چکاپ های پوکی استخوان در ۶۵ سالگی باید انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: تمام موارد و آزمایش‌ها بسته به نظر پزشک باید انجام شود و زنانی که با ریسک بالا هستند ممکن است بررسی‌ها در سنین پایین‌تر برای آنها درخواست شود.

درویش در ارتباط با تشخیص سرطان تخمدان در زنان، گفت: معاینه لگن برخی از سرطان‌های زنانه را تشخیص می‌دهد، اما تشخیص تومورهای اولیه تخمدان با این روش دشوار و گاهی غیر ممکن است.

وی ادامه داد: معمولاً متخصصان برای تشخیص سرطان تخمدان از دو روش سونوگرافی ترانس واژینال و آزمایش خون CA-۱۲۵ استفاده می‌کنند، در حین سونوگرافی متخصص به دنبال توده قابل لمس مانند توده سرطانی، کیست یا فیبروئید است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: در آزمایش خون میزان پروتئینی به نام CA-۱۲۵ اندازه‌گیری می‌شود، در بیشتر زنان مبتلا به سرطان تخمدان مقدار پروتئین بالا است.

کد خبر 552943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.