واکسن نواواکس به دنبال مجوز استفاده اضطراری

شرکت نواواکس از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درخواست کرده است مجوز استفاده اضطراری از واکسن این شرکت را صادر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن نواواکس برخلاف واکسن‌های mRNA از فناوری مشابه واکسن آنفلوانزا با وارد کردن پروتئین‌های سنتز شده ویروس کرونا به بدن استفاده می‌کند. واکسن کرونای نواواکس که در دو دوز با فاصله زمانی ۲۱ روز تزریق می‌شود، در حال حاضر پس از دریافت مجوز مشروط توسط کمیسیون اروپا و سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از واکسن نواواکس را صادر کند، اولین واکسن مبتنی بر پروتئین کووید -۱۹ در نظر گرفته خواهد شد که مورد تأیید این سازمان در آمریکا قرار گرفته است. نتایج آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بزرگسالان بالای ۱۸ سال می‌توانند واکسن نواواکس را دریافت کنند.

گروهی از دانشمندها مطالعه جدیدی در زمینه میزان تأثیرگذاری واکسن نواواکس بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که این واکسن ۹۰.۴ درصد خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ علامت‌دار را کاهش می‌دهد. نتایج مطالعه دیگری که در بریتانیا انجام شد، نشان می‌دهد که میزان اثربخشی واکسن نواواکس در برابر بیماری کووید -۱۹ ۸۹.۷ درصد است. واکسن نواواکس نهمین واکسنی است که سازمان جهانی بهداشت (WHO) آن را تأیید کرده است و پنجمین واکسنی است که مجوز سازمان دارویی اروپا (EMA) را دریافت کرده است.

کد خبر 552932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.