آموزش مفاهیم دیجیتال در سوئد با اتوبوس سیار

مدیران شهرداری اوربرو سوئد با راه‌اندازی اتوبوس سیار "دیجیتال" سعی دارند تمام شهروندان را با مفهوم زندگی دیجیتال آشنا کنند و فرصت‌های کسب‌وکار بهتر را برای آن‌ها فراهم بیاورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علی‌رغم استفاده گسترده از تلفن‌های هوشمند، مفهوم دیجیتالی‌سازی و به‌ویژه امکانات آن برای بهبود زندگی روزمره هنوز برای بسیاری از افراد مبهم باقی مانده است. به همین دلیل، شهرداری اوربرو سوئد تصمیم گرفته است تا با کمک یک اتوبوس، این مفهوم را به ساکنان محلی آموزش دهد. این اتوبوس در واقع یک کارگاه دیجیتال سیار است و شهروندان کنجکاو می‌توانند مرزهای دیجیتالی‌سازی را کشف، کاوش و آزمایش کنند.

این اتوبوس در اطراف شهرداری حرکت می‌کند و ساکنان می‌توانند ابزارهای دیجیتال مختلف را در این مکان امتحان کنند و از افراد مجرب، مطالب مورد نیاز خود را بیاموزند.

این اولین تلاش کارشناسان و مدیریت محلی برای آموزش دیجیتالی شدن نیست؛ چهار سال پیش، شهرداری در یک مکان عمومی برای آموزش مادام‌العمر دیجیتالی سرمایه‌گذاری کرد و بزرگسالان و کودکان می‌توانند در این محل جمع شوند تا خلاقیت دیجیتال را تمرین کنند.

آموزش مفاهیم دیجیتال در سوئد با اتوبوس سیار

ارزیابی‌ها نشان داده است که این مکان برابری را ترویج کرده و مهم‌تر این‌که باعث افزایش اشتغال‌زایی شده است؛ تنها در سال ۲۰۲۱، بیش از ۵۰ جوان با حضور در این مکان نوآور، استخدام شدند و درآمدزایی کردند.

علاوه بر کارمندان، تعدادی از مدیران شهرداری نیز در این پروژه مشارکت دارند تا با ابزارهای دیجیتال مختلف آشنا شوند و آموزش ببیند.

جان جوهانسون، شهردار اوربرو در این رابطه گفت: "با اتوبوس و کارگاه دیجیتال سیار، اکنون می‌توانیم آموزش را به ساکنان اوربرو نیز گسترش دهیم. ما می‌دانیم که این شیوه کار، رویاهای جدید و فرصت‌های ملموس را برمی‌انگیزد و ما می‌خواهیم تا حد امکان، افراد بیشتری فرصت کشف امکانات دیجیتالی شدن را داشته باشند. بدون دانش دیجیتال، این خطر وجود دارد که خارج از بطن جامعه قرار بگیریم."

کارگاه دیجیتال سیار از رویکردی الهام گرفته است که قبلاً برای چندین سال توسط کتابخانه‌های اتوبوس سیار استفاده شده بود و به‌ویژه در طول قرنطینه‌های همه‌گیر بسیار مفید واقع شد.

کد خبر 552925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.