جزئیات برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان اعلام شد

جزئیات برگزاری دوازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان که همزمان با چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برگزاری می‌شود، اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، امروز چهارشنبه _سیزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰_ در نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان (چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر) اظهار کرد: جشنواره از روز گذشته در تهران آغاز شده و از روز جمعه _پانزدهم بهمن‌ماه_ در اصفهان نیز آغاز خواهد شد و تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال فیلم‌ها در دو سالن در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر، یک سالن در سینما ساحل و یک سالن در سینما فلسطین اصفهان اکران خواهد شد. مراسم افتتاحیه این جشنواره نیز در اصفهان روز پنج‌شنبه _چهاردهم بهمن‌ماه_ برگزار می‌شود.

اکران ۱۶ فیلم از بخش سودای سیمرغ در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تاکنون اکران ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تهران در اصفهان قطعی شده است که از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. هر ساله همکاری‌های لازم بین مؤسسات، ادارات و بخش‌های خصوصی برای برگزاری جشنواره در اصفهان انجام می‌شد که امسال نیز اتفاق خواهد افتاد.

فروش اینترنتی بلیط فیلم‌های جشنواره فیلم فجر

معتمدی اضافه کرد: خرید بلیط فیلم‌های جشنواره از سایت‌های سینماتیکت، ایران‌تیکت و گیشه هفت انجام خواهد شد و در نظر داریم خرید بلیط و سایر موازین جشنواره فیلم فجر در اصفهان نیز مطابق با دستورالعمل‌هایی برگزار شود که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، بر این اساس بلیط برای ۶۰ درصد از ظرفیت سالن‌های اصفهان به فروش خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برای برقراری سهولت دسترسی و شرکت در جشنواره، دو سالن در شهر اصفهان برای اکران فیلم‌ها در نظر گرفته شده است.

اکران هفت فیلم هنرمندان اصفهانی در بخش جنبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فیلم‌هایی که در دو سال اخیر در اصفهان توسط هنرمندان اصفهانی تهیه شده است در کنار این جشنواره برای هنرمندان اکران خواهد شد. از مسئولان استان اصفهان نیز دعوت می‌شود که بیننده فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر اصفهان باشند.

معتمدی اضافه کرد: جشنواره فیلم فجر اصفهان حاصل تلاش‌های عوامل تولیدکننده، بازیگران و همه افرادی است که در حوزه سینما تلاش می‌کنند، همچنین خلاقیت‌ها و ایده‌های مردم نیز می‌تواند برای فیلم‌سازان این جشنواره یاری‌کننده باشد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اصفهان در ساخت فیلم

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه ساخت فیلم دارد، بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر لازم برای تقویت تولید فیلم‌های بلند در اصفهان اندیشیده شود. تقویت شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها از جمله اولویت‌های وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است تا فیلم‌سازان بتوانند در همه مناطق کشور فیلم تولید کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان نیز گفت: این جشنواره یک رویداد بین‌المللی است که با نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان سیاست‌گذار و نه مجری برنامه‌ها برگزار می‌شود. اجرای این جشنواره باید به بخشی واگذار شود که توانایی برگزاری آن را داشته باشد.

معتمدی اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متولی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است و شهرداری اصفهان حمایت‌های بسیاری برای برگزاری این جشنواره انجام می‌دهد، اما باید تلاش کنیم که این جشنواره، تولیدات خوبی در اصفهان داشته باشد تا همه ظرفیت‌های اصفهان در آن دیده شده و جشنواره هر سال پویاتر از سال گذشته باشد.

بخش خصوصی، آماده اکران سایر فیلم‌های جشنواره

در بخش دیگری از این نشست، رضا دهقان، معاون امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم اکران می‌شود که ۱۶ فیلم از آن در اصفهان اکران شده و با پیگیری و حمایت بخش خصوصی در صورتی که رضایت اتحادیه تهیه کنندگان اعلام شود شش فیلم باقی‌مانده نیز در اصفهان اکران خواهد شد؛ ضمن اینکه هر سه سینمای اصفهان آمادگی خرید شش فیلم باقی‌مانده جشنواره را دارند اما رضایت اتحادیه برای فروش سانس این فیلم‌ها به استان‌ها شرط لازم برای اکران است.

وی افزود: در بخش جنبی جشنواره نیز هفت فیلم در یکی از سالن‌های سیتی‌سنتر اکران خواهد شد که جدول پخش آن پس از افتتاحیه اعلام می‌شود.

برگزاری چهار کارگاه آموزشی در حاشیه جشنواره

معاون امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های فنی در فیلم‌سازی، کارگردانی سینمای مستند و ایده و موضوع در فیلم‌های کوتاه با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری جشنواره در اصفهان برگزار خواهد شد.

دهقان اضافه کرد: اکران فیلم‌ها در اختیار اتحادیه تهیه‌کنندگان کشور است، بنابراین چالش‌هایی برای اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها وجود دارد چراکه درآمدزایی و فروش بلیط فیلم‌ها در سال آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با این وجود با تلاش‌هایی که انجام شد امسال هر فیلم در چهار سانس در اصفهان اکران خواهد شد.

جدول قطعی اکران فیلم‌ها هنوز اعلام نشده است

وی با بیان اینکه انتخاب فیلم‌های جشنواره در استان‌ها در ستاد مرکزی جشنواره و با توافق تهیه‌کنندگان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ستاد جشنواره باید جدول قطعی اکران فیلم‌ها را در اختیار مرکز سمفا قرار دهد تا فروش بلیط انجام شود که به محض اعلام جدول پخش، سایت‌های فروش بلیط نیز باز خواهد شد.

معاون امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فیلم چند قطره آبان، امسال در بخش جنبی جشنواره فجر اصفهان اکران خواهد شد، گفت: امسال هر یک از روزهای جشنواره به نام یکی از شهدای انقلاب اسلامی مزین شده است که در جدول فیلم‌ها اعلام می‌شود.

رأی مخاطبان به فیلم‌ها در سایت سمفا

دهقان تصریح کرد: مخاطبان فیلم‌ها در استان‌ها نیز می‌توانند در سایت سمفا به فیلم‌ها رأی دهند و در بخش انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردمی شرکت کنند.

کد خبر 552923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.