نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و امارات

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب تیم ملی ایران و امارات پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان که از ساعت ۱۸ امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه در ورزشگاه آزادی به مصاف امارات رفته بود، با تک گل مهدی طارمی به پیروزی رسید تا علیرغم آنکه پیش از این صعود خود را قطعی کرده بود، حالا گام مهم دیگری در راه صدرنشینی برداشته باشد؛ قضاوت این مسابقه را احمد الکاف عمانی عهده‌دار بود که اگر چه شاهد برخوردهای مشکوکی در محوطه هر دو تیم نبودیم اما صادق محرمی را از زمین اخراج کرد تا تیم ملی ۴۰ دقیقه‌ای را با یک یار کمتر برابر اماراتی‌ها صف آرایی کند.

صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

کارت قرمز محرمی

تنها ۴ دقیقه بعد از سوت آغاز بازی در نیمه دوم، صادق محرمی روی یک خطای خشن کارت زرد دوم را دریافت کرد تا با اخراج او، ایران ۱۰ نفره به بازی ادامه دهد.

رودنیل: کاملاً درست بود.

سلیمانی: کارتی که در نیمه اول به محرمی داد، صحیح بود. همچنین کارت زرد دوم محرمی که منجر به اخراج این بازیکن شد، درست بود زیرا محرمی هم بی‌احتیاطی کرد و هم مانع از حمله تیم حریف شد.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: علیرغم آنکه داور عمانی امروز قضاوت خوبی داشت اما همیشه گفته ام داور عرب‌زبان برای بازی‌های که یک سمت تیم عربی نباید گذاشته شود چرا که به لحاظ روحی و روانی به نفع تیمی است که بازیکنانش زبان داور را متوجه شده و می‌توانند با او صحبت کنند. این موضوعی است که فدراسیون فوتبال باید مانع شود. آفسایدها و خطاهایی که گرفته شد و هر چهار اخطاری که به بازیکنان ایرانی داد، صحیح بود.

سلیمانی: به دلیل اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرده بود و بازی مهمی برای ایران محسوب نمی‌شد، این دیدار حساسیتی هم نداشت و کار داور در این مسابقه ساده بود.

کد خبر 552860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.