ایران یک- امارات صفر/ تثبیت صدرنشینی با یک یار کمتر

تیم ملی ایران در دیداری که تقریباً یک نیمه با یک یار کمتر بازی کرد مقابل امارات به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۸ تیم‌های ایران و امارات در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید.

هفته هشتم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا- گروه A

دیدار تیم‌های ایران و امارات

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: -

گل‌: مهدی طارمی (دقیقه ۴۴) برای ایران

اخطار: سعید عزت اللهی (دقیقه ۲۳)، صادق محرمی (دقیقه ۳۸)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۸۴) از ایران- طحنون الزعبی (دقیقه ۸۴)، عبدالله رمضان (دقیقه ۹۲) از امارات

اخراج: صادق محرمی (کارت زرد دوم، دقیقه ۴۹) از ایران

ایران: امیر عابدزاده، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی (۸۳- سیاوش یزدانی)، صادق محرمی، سعید عزت الهی (۵۹- احمد نورالهی)، وحید امیری، امید نورافکن، علی قلی زاده، سامان قدوس (۵۴- صالح حردانی)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

امارات: علی خصیف، بندر الاحبابی، محمد العطاس، ولید عباس، محمود خمیس (۸۶- زاید العامری)، ماجد حسن (۷۴- یحیی الغسانی)، عبدالله رمضان، علی صالح (۶۷- سباستین تاگلیابو)، طحنون الزعبی، کایو کانیدا و خلید الحمادی (۶۷- حارب عبدالله سهیل)

سرمربی: برت فن مارویک

داور: احمد ابوبکر سعید الکاف (عمان)

شرح بازی:

تیم ملی ایران که با پیروزی در بازی قبل مقابل عراق صعود خود را به جام جهانی مسجل کرده بود در شرایطی رو به روی امارات قرار می گرفت که انگیزه اصلی تثبیت صدرنشینی و البته حفظ شانس حضور در سید دوم قرعه کشی جام جهانی با پیروزی در این دیدار بود. دیدار دو تیم چندان زیبا آغاز نشد و بازی متعادل و آرام دو تیم در نیم ساعت ابتدایی بازی کمی کسل کننده به نظر می رسید اما رفته رفته با تسلط بیشتر ایران بر حریف، حملات جسته گریخته ای خصوصاً از سمت راست خط حمله ایران روی دروازه امارات ترتیب داده شد و قبل از اینکه سوت پایان نیمه نخست به صدا در بیاید این مهدی طارمی بود که روی یکی از ارسال ها از سمت راست موفق شد بار دیگر دروازه امارات را باز کند.

نیمه دوم اما در حالی آغاز شد که تنها ۴ دقیقه بعد از سوت آغاز بازی صادق محرمی روی یک خطای خشن کارت زرد دوم را دریافت کرد تا با اخراج او، ایران ۱۰ نفره به بازی ادامه دهد. با اخراج یک یار از ایران، این امارات بود که هجومی‌تر از قبل شد و ایران کمی به لاک دفاعی رفت تا از تک گل با ارزش خود محافظت کند. شاگردان اسکوچیچ در نزدیک به یک نیمه در ارائه بازی دفاعی و خطر ساز شدن در ضد حملات موفق عمل کردند تا با حفظ تک گل نیمه نخست این ایران باشد که به ۳ امتیاز این دیدار می‌رسد و همچنان صدرنشین گروه باقی می‌ماند.

دو دیدار پایانی تیم ملی ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در تعطیلات عید نوروز مقابل کره جنوبی و لبنان خواهد بود.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۴۴- ایران) - ارسال زیبای جهانبخش از سمت راست در تیر دور با ضربه سر قلی زاده همراه شد اما توپ پس از برخورد به تیر عمودی دروازه، در برگشت با ضربه طارمی به گل تبدیل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۳- ارسال تیز جهانبخش از سمت راست در شلوغی محوطه جریمه می رفت تا با ضربه طارمی به گل تبدیل شود اما او یک گام کم آورد و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵- شوت علی قلی زاده از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- شوت محکم امیری روی برگشت یک ضربه کرنر با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸- ضربه فنی پای چپ الزعبی از پشت محوطه جریمه ایران را عابدزاده از زیر تیر افقی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۲- در یک ضد حمله توپ بلند ارسالی به زمین امارات به جهانبخش رسید که او پس از پشت سر گذاشتن مدافع مستقیم با کمی حرکت در عرض دروازه امارات را با شوتی سنگین نشانه گرفت اما دروازه بان امارات با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۳- توپ ارسالی از سمت چپ با ضربه سر خطرناک نورافکن همراه شد اما باز هم علی خصیف توپ را از زیر تیر افقی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۵- شوت سنگین قلی زاده از پشت محوطه جریمه را خصیف برگشت داد.

دقیقه ۸۵- ارسال از سمت چپ و ضربه سر خطرناک تاگلیابو را عابدزاده در مرکز دروازه و روی خط مهار کرد.

اتفاق ویژه:

سعید عزت اللهی و صادق محرمی با دریافت کارت زرد در این دیدار، بازی حساس هفته بعد مقابل کره جنوبی را از دست دادند.

بهترین بازیکن:

مهدی طارمی که تک گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند، در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

کد خبر 552819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.