از قتل یک مرد در دامداری تا همسرکشی در فسا

قتل مرد ورامینی در دامداری، قتل پدر و حمله مسلحانه به ساختمان سپاه در سراوان، دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه خانه‌های کرمان، سقوط پسر نوجوان به چاه به خاطر نجات سگ خود، عکس نوشته‌ای که کار دست سارق حرفه‌ای داد، همسرکشی در فسا را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ جعفر شمس بیرانوند فرمانده انتظامی شهرستان ورامین، اظهار کرد: حوالی غروب یازدهم بهمن‌ماه در پی اعلام گزارشات مردمی مبنی بر درگیری و چاقوکشی در محله ده شریفا ورامین بلافاصله عوامل انتظامی در محل حادثه حاضر و با پیکر بی‌جان یک مرد ۵۰ ساله روبه‌رو شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل اورژانس در محل، افزود: در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد درگیری فامیلی بین یک جوان ۲۰ ساله و مرد ۵۰ ساله بر اثر اختلاف خانوادگی رخ داده است که قاتل با حضور در محل دامداری مقتول با وی درگیر و با ضربات چاقو وی را به قتل می‌رساند.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین تصریح کرد: با هوشیاری پلیس قاتل که با یک دستگاه خودروی سواری شخصی قصد فرار از شهرستان را داشت در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شد. متهم در تحقیقات فنی و در مواجهه با ادله پلیس لب به اعتراف گشود و به ارتکاب قتل عمد اقرار کرد.

وی خاطرنشان کرد: متهم علت اصلی درگیری را اختلاف بر سر مسائل شخصی عنوان کرد. بر اساس این گزارش متهم با تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی با هماهنگی مراجع قضائی بازداشت شد.

قتل پدر و حمله مسلحانه به ساختمان سپاه در سراوان

ساعت ۱۰ صبح دیروز به مأموران پلیس شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر رسید که مردی میانسال در خانه‌اش به ضرب گلوله به قتل رسیده است. وقتی مأموران خود را به محل حادثه رساندند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد عامل این قتل پسر ۲۶ ساله مقتول است.

او از مدت‌ها قبل از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد و آنطور که شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد پدرش را که در حال استراحت بود با شلیک گلوله به قتل رسانده و گریخته بود. در شرایطی که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت مأموران پی بردند که جوان مسلح به مقابل مقر سپاه و ستاد خبری اداره اطلاعات سراوان رفته و شروع به تیراندازی کرده است.

مأموران با دیدن وی به او هشدار دادند که خود را تسلیم کند اما او حتی به‌سوی یک خودروی پژو پارس نیز تیراندازی کرد و باعث مصدومیت راننده آن شد. در این شرایط بود که مأموران برای جلوگیری از حوادث تلخ‌تر مجبور شدند مرد مسلح را هدف بگیرند و او پس از اصابت گلوله جان باخت.

به‌دنبال وقوع این حادثه روابط‌عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای این درگیری را تأیید کرد. در این اطلاعیه ذکر شده: روز سه‌شنبه فردی مسلح که قصد تعرض مسلحانه به ستاد خبری اداره اطلاعات و سپاه شهرستانی سراوان را داشت با عکس‌العمل به‌موقع مراقبین مواجه شد.

در این درگیری فرد مسلح کشته و یکی از شهروندان نیز مجروح شد. همچنین سرهنگ قاسم حسن‌زاده، مسئول روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق اظهار کرد: با وجود اینکه مرد مسلح در محاصره پاسداران بود و آنها تلاش داشتند تا او را بازداشت کنند اما او به تیراندازی ادامه داد و در این شرایط مأموران مجبور شدند او را هدف قرار دهند. این درگیری زیاد طول نکشید و مأموران در زمان کوتاهی موفق شدند به آن پایان دهند.

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: پسر جوان که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد پس از قتل پدر ۵۸ ساله‌اش سوار بر موتورسیکلت خود را روبه‌روی مقر سپاه پاسداران شهرستان سراوان رساند و در اقدامی جنون‌آمیز شروع به تیراندازی به در دژبانی کرد و بعد به‌سوی یک دستگاه پژو پارس عبوری نیز شلیک کرد که راننده خودرو از ناحیه پهلو مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: نگهبان مقر سپاه پاسداران سراوان چندین بار به این جوان اخطار داد و تلاش کرد تا او خودش را تسلیم کند اما در نهایت برای حفاظت از خود و دیگر مراجعان، در تیراندازی متقابل، پسر جوان از پا درآمد.

دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه خانه‌های کرمان

سرهنگ یوسف سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان بم اظهار کرد: نیروهای پلیس آگاهی در زمینه کشف یک فقره سرقت مسلحانه منزل که طی چند هفته قبل در یکی از نقاط این شهر بم اتفاق افتاده بود با انجام تحقیقات پلیسی و اقدامات اطلاعاتی، چهار متهم مرتبط با این سرقت و مخفیگاه آنان را شناسایی کردند.

وی افزود: در این خصوص مأموران با تشکیل چند گروه و طی یک عملیات ضربتی این چهار متهم به هویت «م - ر» ۳۱ ساله متأهل دارای سابقه تیراندازی، «ر – آ» ۳۰ ساله متأهل بدون سابقه، «ر – ف» متأهل ۳۲ ساله دارای چندین فقره سابقه سرقت از جمله مسلحانه و «ار» متأهل ۳۳ ساله بدون سابقه را در یک منزل دستگیر و از مخفیگاه آنها مقداری اموال سرقتی، سه قبضه سلاح و مهمات مربوط و یک قبضه سلاح شکاری مجوزدار را که در سرقت‌ها استفاده می‌شد، کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: این افراد در روند بازجویی‌ها به انجام سه سرقت مسلحانه منزل و همچنین ۱۱ سرقت دیگر اعتراف کردند که پس از بازجویی‌های تکمیلی به مرجع قضائی تحویل شدند.

سقوط پسر نوجوان به چاه به خاطر نجات سگ خود

ساعت: ۱۱:۰۵ دقیقه صبح امروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تهران درخواست کمک فوری شد که ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۱۳۲ و گروه امداد و نجات شش مستقر در ایستگاه ۳۵ را به محل حادثه در شهرک مرتضی گرد، خیابان نرگس روانه کرد.

اکبر اصالتی رئیس ایستگاه ۱۳۲ آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: بنا به اظهار شاهدان، در داخل زمین بایر و بیابانی یک حلقه چاه به عمق ۲۰ متر وجود داشت که ظاهراً سگی که به همراه صاحبش درحال گذر از این محل بود، به داخل چاه بدون درپوش سقوط کرد.

وی افزود: صاحب این سگ که پسر ۱۷ ساله و تبعه افغانستان بود بی‌درنگ با کمک برادرش برای نجات جان سگ خود به درون چاه ۲۰ متری خشک و بی‌حفاظ رفت.

رئیس ایستگاه ۱۳۲ آتش‌نشانی تهران ادامه داد: این پسر نوجوان که بوسیله طنابی پوسیده به داخل چاه رفته بود، پس از نجات سگش و خارج کردن آن از عمق چاه، با کمک برادرش و با طناب تصمیم می‌گیرد از چاه خارج شود که در هنگام صعود، به علت پاره شدن این طناب فرسوده، تقریباً از نیمه راه به عمق چاه سقوط کرد و در انتهای چاه مجروح و گرفتار شد.

وی تصریح کرد: نجاتگران آتش‌نشانی بلافاصله با ایمن‌سازی محل، خود را به فرد مصدوم در انتهای چاه رسانده و توانستند این پسر مصدوم را به بیرون از چاه منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل بدهند.

اصالتی با بیان اینکه محل به علت ناایمن بودن تحویل عوامل دهداری شهرک مرتضی گرد شد، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با ایمن‌سازی محل و دادن تذکرات ایمنی، به ایستگاه خود مراجعت کردند.

عکس نوشته‌ای که کار دست سارق حرفه‌ای داد

یکم بهمن ماه امسال با وقوع سرقت‌های سریالی محتویات داخل خودرو در باغ پرندگان موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. مأموران پلیس که دیدند خیابان‌های محل وقوع جرم به دوربین‌های مداربسته مجهز است به بازبینی تصاویر آنها پرداخته و صحنه سرقت‌ها را را لحظه به لحظه تماشا کردند و متوجه شدند پشت شیشه پراید سارق جمله‌ای به نام "به یاد ماهان عزیزم" نوشته شده است.

مأموران پلیس در تجسس‌های خود به سرنخ‌های مهمی دست یافتند و متوجه شدند سارق حرفه‌ای شبانه به محتویات داخل خودروها دستبرد می‌زند این درحالی بود که هویت سارق را هم شناسایی کردند. مأموران پلیس پس از دریافت این اطلاعات گشت‌های شبانه را آغاز کردند. تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه مأموران پلیس سارق را هنگام ارتکاب جرم در جاده آزادگان مشاهده کردند.

سارق پس از مشاهده پلیس پا به فرار گذاشت و در یک تعقیب و گریز طولانی پس از درگیری با مأموران پلیس در جاده احمدآباد مستوفی دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد. متهم در بازجویی‌های پلیسی صراحتاً به جرم سرقت محتویات داخل خودرو در تهران اعتراف کرد و اموال تعداد زیادی اموال مسروقه از خودرو متهم کشف شد. با دستور بازپرس پرونده متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

همسرکشی در فسا

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: زن میانسالی روز جمعه هشتم بهمن با مراجعه به پلیس اعلام کرد که همسر ۵۳ ساله‌اش از یک روز قبل مفقود شده است.

وی با بیان اینکه زن یاد شده تقاضای رسیدگی به موضوع را مطرح کرد، افزود: بعد از تحقیقات میدانی مشخص شد که گزارشی مبنی بر کشف جسد فرد مفقود شده به پلیس اعلام شده است، موضوع با حساسیت ویژه‌ای تحت بررسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه طی بررسی‌ها، کارآگاهان به همسر متوفی مشکوک شده و بلافاصله با دستور مقام قضائی وی را دستگیر کردند، ادامه داد: این زن ابتدا قتل همسرش را انکار کرد. بعد از مواجهه او با دلایل و مستندات پلیس، متهم لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد که به دلیل اختلاف با شوهرش، او را با جسم سختی به قتل رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: متهم اقرار کرد که بعد از قتل همسرش، جسد را با کمک همدستش که مردی ۳۲ ساله بود، به یکی از زمین‌های زراعی اطراف شهر منتقل کردم. در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه قاتل جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 552787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.