خروجی سد زاینده‌رود به مرور افزایش می‌یابد

مدیر عامل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان از رهاسازی آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی امروز _سه‌شنبه دوازدهم بهمن ۱۴۰۰_ اظهار کرد: از امروز دوازدهم بهمن ماه خروجی آب از سد زاینده‌رود به مدت ۱۲ روز افزایش یافت.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی، ۹ روز برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان آب در شبکه‌های آبیاری جریان می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه میزان ذخیره کنونی سد زاینده‌رود ۱۶۳ میلیون مترمکعب است، افزود: میزان حجم آب ورودی به این سد حدود ۱۲ و خروجی آن حدود ۱۱.۵ مترمکعب بر ثانیه است که به مرور افزایش می‌یابد.

ساسانی با اشاره به صورت‌جلسه دوم آذرماه کشاورزان شرق با استاندار اصفهان، اضافه کرد: طبق این صورت‌جلسه، زمان توزیع آب با توافق کشاورزان و پس از تحقق بارش‌ها در بهمن ماه اعلام شده بود.

وی با تأکید بر جلسه کمیته سازگاری با کم‌آبی استان دوازدهم بهمن ماه تصریح کرد: رهاسازی آب از سد زاینده‌رود با رعایت خط قرمز آب شرب به میزان ذخیره ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد زاینده‌رود انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: براساس توافق انجام شده میان کشاورزان شرق و غرب استان، آب صرفاً برای کشت پاییزه کشاورزان شرق رهاسازی می‌شود و توزیع آب در شبکه‌های آبیاری ۹ روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 552732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.