کدام علائم اومیکرون شایع‌ترند؟

به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و استقبال نکردن برخی گروه‌ها از تزریق دوز سوم واکسن کرونا، به روزهایی نزدیک می‌شویم که وقوع پیک ششم محتمل است.

به گزارش ایمنا، مقایسه اومیکرون با ویروس‌های دلتا، آنفلوانزا و سرماخوردگی نشان می‌دهد که سرفه‌های خشک، تنگی نفس، از دست حس بویایی و تب در مقایسه با دیگر با بیماری‌ها در اومیکرون کمتر است.

از شایع‌ترین علائم اومیکرون می‌توان به آبریزش بینی، عطسه، گلودرد سردرد و خستگی اشاره کرد. علائم دیگری مانند سرفه، تنگی نفس، تب، تعریض شبانه، لرز، از دست دادن حس بویایی در مرحله بعد خواهد بود و در میان مبتلایان به اومیکرون شایع نیستند.

همچنین مدت زمان علائم بیماری اومیکرون به جز موارد بستری، دو تا چهار روز است تا علائم در فرد پدیدار شود. این در حالی است که سرفه، گلودرد، تب و لرز، سردرد و خستگی، علائم شایع در میان مبتلایان به آنفلوانزا است.

در ویروس دلتا نیز علامت‌های شایع، سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، تنگی نفس، تب و لرز، سردرد و از دست دادن حس بویایی و خستگی است.

در سرماخوردگی سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد از مهمترین و شایع‌ترین علامت‌های این بیماری است و دو تا سه روز نیز زمان می‌برد تا علائم آن به طور کامل مشهود شود.

منبع: فارس

کد خبر 552703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.