تلاش برای ایجاد بازوی علمی سازمان محیط‌زیست

رئیس شورای عالی کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان گفت: هدف اصلی تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان، ایجاد بازوی علمی برای سازمان محیط‌زیست است تا برای حل مسائل زیست‌محیطی بتواند از فرصت‌های علمی ایجاد شده، بهره‌برداری کند و تعاملات افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول رکنی‌زاده امروز _سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه_ در حاشیه کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: یک‌سال از تشکیل این کنسرسیوم گذشته است و طی این یک‌سال، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان محیط‌زیست و کنسرسیوم به امضا رسید.

وی افزود: هنگامی که ایجاد چنین تشکیلاتی پیشنهاد شد، به سرعت نسبت به ایجاد آن اقدام و با حضور هشت مرکز علمی-آموزشی اعم از دانشگاه‌ها و شهرک‌های علمی-تحقیقاتی تشکیل شد. همچنین در طول این یک سال جهت ایجاد شبکه هم‌افزایی در حوزه محیط زیست تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

رئیس شورای عالی کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان ادامه داد: متأسفانه طی یک سال گذشته فعالیت‌های کنسرسیوم به اندازه آرمان‌های مشخص شده نبود و بیشتر فعالیت‌ها در سطح معرفی و شکل‌گیری انجام شده است که امید می‌رود در سال آینده با ورود تعداد دیگری از همکاران، گام‌های موثرتری در این زمینه برداشته شود.

وی در رابطه با هدف ایجاد کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان گفت: هدف اصلی تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان، ایجاد بازوی علمی برای سازمان محیط زیست است تا برای حل مسائل زیست محیطی بتواند از فرصت‌های علمی ایجاد شده، بهره‌برداری کرده و تعاملات افزایش یابد.

رکنی‌زاده ادامه داد: کشور ما در مباحث شبکه‌سازی تجربه کافی ندارد؛ خوشبختانه ما گام‌های اولیه را در ایجاد یک شبکه میان دانشگاه و سازمان‌های دولتی برداشته‌ایم و امیدواریم در این مسیر تعامل بیشتری بین دو طرف شکل گیرد.

کد خبر 552673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.