ترک تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان اردل به دلیل نبود اینترنت

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان ساکن روستا به دلیل نبود اینترنت ترک تحصیل کرده و در شهرهای دیگر همچون عسلویه مشغول به کار هستند، حتی برخی دانش‌آموزان در این روستاها، کودک کار شدند.

موسی طهماسبی‌گندمکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه میانکوه از نظر وسعت جغرافیایی و جمعیتی حدوداً یک‌دهم شهرستان اردل را تشکیل می‌دهد و تقریباً ۳۵ روستا در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر خوشبختانه اکثر روستاهای بخش میانکوه و روستای گندمکار سفلی به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند، افزود: در این راستا هفته گذشته جلسه‌ای با مدیر شرکت مخابرات چهارمحال‌وبختیاری و رئیس اپراتور همراه اول استان برگزار شد، زیرا دانش‌آموزان متوسطه اول سه روستای شهرک محمدی، علی‌آباد و شهرک تلخ‌آب در بخش میانکوه باید برای آموزش به روستاهای دهستان شلیل می‌رفتند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل ادامه داد: دانش‌آموزان در ایام کرونا با آغاز آموزش مجازی و دسترسی نداشتن به اینترنت تحت فشار زیادی بودند زیرا باید حدود ۲۵ کیلومتر راه، پیاده یا با خودرو به روستای شکرآباد یا عزت‌آباد برای دسترسی به اینترنت طی می‌کردند، اما امروز با همت مسئولان شرکت مخابرات و همراه اول استان تجهیزات لازم در روستاهای محل سکونت این دانش‌آموزان نصب شد و از اینترنت بهره‌مند شدند.

وی با بیان این که در منطقه میانکوه سه روستای دیگر شامل لندی، رسن و گوزلک هنوز در زیرساخت‌های اینترنت، شبکه آبرسانی و بهداشت مشکل دارند، تاکید کرد: دانش‌آموزان برای دسترسی به اینترنت باید ۵۰ کیلومتر پیاده‌روی کنند تا به دهستان شلیل برسند که در زمستان نیز با وجود آسفالت نبودن جاده این کار بسیار سخت است، لذا مردم تقاضای پیگیری دارند، البته این خواسته به‌حق است زیرا آموزش دانش‌آموزان امری ضروری است.

طهماسبی‌گندمکار با بیان اینکه دیگر روستاهای شهرستان اردل نیز اینترنت ندارد، ادامه داد: اینترنت در روستاهایی از شهرستان هم که وجود دارد، پرسرعت نیست، اما مردم به همین مقدار نیز راضی هستند.

وی اظهار کرد: اکنون در بخش مرکزی شهرستان بیش از ۱۰ روستا بدون اینترنت است و واقعاً نمی‌دانیم دانش‌آموزان چگونه عمل می‌کنند، قطعاً این امر بی‌سوادی را در شهرستان افزایش می‌دهد؛ لذا باید به شهرستان محروم اردل توجه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل، گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان ساکن روستا به دلیل نبود اینترنت ترک تحصیل کرده و در شهرهای دیگر همچون عسلویه مشغول به کار هستند، حتی برخی دانش‌آموزان در این روستاها، کودک کار شدند.

وی تصریح کرد: با وجود آن که تحریم یک چالش است، اما برخی مسئولان نسبت به موضوع اینترنت سستی می‌کنند، امروز شرایط به‌گونه‌ای نیست که نتوان به این مشکلات رسیدگی کرد.

کد خبر 552665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.