ظرفیت‌های گردشگری نجف‌آباد اقتصاد استان را رونق می‌بخشد

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: گردشگری می‌تواند عامل رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در سطح کشور و استان اصفهان باشد و باید ظرفیت‌های این شهرستان به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی با حضور در غرفه نجف‌آباد در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع، اظهار کرد: استان اصفهان یک استان جهانی است، زیرا هر زمان مسئولی از اقصی نقاط جهان وارد ایران می‌شود پس از تهران اولین جایی که برای بازدید انتخاب می‌کند، اصفهان است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان استان اصفهان به ظرفیت‌های شهرستان‌های استان نظیر نجف‌آباد، خاطرنشان کرد: نجف‌آباد هم از نظر حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و هم از نظر قدمت و پیشینه صدها ساله خود ممتاز است و در حوزه علمیه نجف‌آباد از گذشته تا دوران معاصر، علمایی حضور داشته‌اند که از نوابغ و بزرگان حوزه علمیه محسوب می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، با بیان اینکه نجف‌آباد در عرصه دفاع مقدس سابقه درخشانی دارد، تصریح کرد: در زمینه تقدیم شهدا و ایثارگران و حضور رزمندگان در جبهه و نقش‌آفرینی در دوران دفاع مقدس کمتر شهرستانی در کشور وجود دارد که مانند نجف‌آباد مردم حضور چشم‌گیر و یکپارچه در جبهه و جنگ داشته باشند.

وی اظهار کرد: ده‌ها شهید گران‌قدر مانند سردار شهید حاج احمد کاظمی و شهید حججی در نجف‌آباد وجود دارد، لذا از نظر ظرفیت‌های ارزشمندی چون سابقه انقلابی و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امنیت و مرزهای کشور، نجف‌آباد یک شهر بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی به پیشینه تاریخی، علمی و فرهنگی نجف‌آباد اشاره کرد و گفت: داشته‌ها و دستاوردهای نجف‌آباد و میراث ارزشمندی که از دوران صفویه در این شهر باقی مانده است می‌تواند ظرفیتی برای جذب گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در کشور و در استان اصفهان و شهر نجف‌آباد باشد و بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی را برطرف کند.

کد خبر 552662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.