۲۰۵ واحد صنفی مجوز استفاده از پیاده‌روها را دریافت کردند

رئیس اداره ساماندهی تبلیغات صنوف سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: براساس داده‌های آماری ۲۰۵ واحد صنفی مجوز استفاده از پیاده‌روهای این کلان‌شهر را دریافت کردند.

‌محمدرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تشریح طرح بهره‌برداری واحدهای صنفی از پیاده‌روها، اظهار کرد: این واحدها زیر پوشش اتحادیه‌های صنوف آبمیوه، فالوده، بستنی، کافی‌شاپ، فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا، سفره‌خانه‌داران سنتی، شیرینی‌سازان، کتاب و نوشت‌افزار قرار دارند.

وی افزود: در این طرح واحدهای صنفی می‌توانند با چیدمانی از مبلمان شهری، میز، صندلی، نیمکت، نورپردازی، فلارباکس و گلدان در پیاده‌روی مجاور مغازه، فضایی برای نشستن مشتریان و سرو نوشیدنی و غذا ایجاد کنند.

رئیس اداره ساماندهی تبلیغات صنوف سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه این طرح با استقبال شهروندان روبه‌رو شده است، گفت: هر واحد صنفی مجاز است تا ۵۰ درصد از عرض پیاده‌رو استفاده کند، اما نباید خللی در رفت و آمد عابران ایجاد کند.

وی ادامه داد: ایجاد فضاهای شهری امن، پویا و فرح‌بخش، ساماندهی چینش مبلمان معابر پیاده، کمک به بهبود سیما و منظر شهری، کمک به رونق اقتصادی و بازار از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

حسین‌زاده تاکید کرد: نمایندگانی از معاونت‌های خدمات شهری، شهرسازی و معماری، حمل‌ونقل، ترافیک و سازمان پارک‌ها و فضای سبز، بر نحوه اجرای طرح بهره‌برداری صنوف از پیاده‌روها نظارت دارند.

کد خبر 552649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.