توسعه مترو با وجود مشکلات مالی/مردم خواستار کاهش ترافیک هستند

شهردار اصفهان گفت: با وجود همه مشکلاتی که برای تأمین اعتبار پروژه قطار شهری وجود دارد، احداث خط دو، توسعه خط یک و آغاز خط سه مترو مهم‌ترین هدف مدیریت شهری در این دوره است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده صبح امروز _سه‌شنبه، دوازدهم بهمن‌ماه_ در آئین ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM متروی اصفهان به ایستگاه شهید خرازی، اظهار کرد: ۸۰ درصد جامعه کنونی، پیروزی انقلاب در سال ۵۷ را درک نکرده‌اند؛ بنابراین معیار نسل امروز برای سنجش توانمندی نظام، رفع مسائل و مشکلات کشور است.

وی افزود: اگر اعتقاد داریم این انقلاب به‌حق بوده است و برای حفظ آن باید تلاش کرد، مسیری جز کمک به رفع مسائل جامعه وجود ندارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مشکل ترافیک و نوسازی حمل‌ونقل عمومی یکی از مسائل بزرگ کشور است، گفت: از زمانی که فعالیت خود را به عنوان شهردار آغاز کردم، یکی از تقاضاهای مهم شهروندان کاهش ترافیک شهر بوده است که آلودگی هوا یکی از نتایج آن است.

وی با تاکید بر اینکه برای خدمت به انقلاب در شرایط کنونی هیچ امری مهم‌تر از حل مسائل جامعه نیست، اضافه کرد: در بخش حمل‌ونقل عمومی ابتدا باید زیرساخت‌ها را توسعه داد؛ به‌رغم وجود خط یک مترو، خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی، تنها ۲۲ درصد شهروندان از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند که سهم مترو از این مقدار ۱.۷ درصد است.

قاسم‌زاده تاکید کرد: برای ترغیب شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، باید در راستای گسترش زیرساخت‌ها گام برداریم که بهترین روش آن، توسعه مترو است؛ به این منظور با وجود مشکلاتی که برای تأمین اعتبار پروژه قطار شهری وجود دارد، احداث خط دو، توسعه خط یک، آغاز خط سه مترو مهم‌ترین هدف مدیریت شهری در این دوره خواهد بود.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش آلودگی هوا و امنیت حمل‌ونقل، با وجود تمام مشکلات مالی راهی به جز گسترش و توسعه مترو وجود ندارد.

کد خبر 552644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.