ایران - امارات/ تشریفاتی نه، به دنبال حضور در سید دو!

شاگردان اسکوچیچ که صعود خود به جام جهانی را پیش از این قطعی کرده بودند، حالا در ادامه دیدارهای خود در مقدماتی جام جهانی باید با امارات دیدار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی ایران از ساعت ۱۸ امروز سه‌شنبه _ ۱۲ بهمن ماه - در ورزشگاه آزادی میزبان امارات متحده عربی در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی خواهد بود. شاگردان دراگان اسکوچیچ که صعودشان به جام جهانی قطر با برد برابر عراق قطعی کردند، حالا با نگاهی جدید پا به باقی رقابت‌های انتخابی خواهند گذاشت. آن سوی میدان اما نتیجه بازی برای امارات اهمیت ویژه‌ای داشته و می‌تواند سرنوشت شانس این تیم برای راهیابی به پلی‌آف را کم رنگ یا زیاد کند.

استارت برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی از دیدار امارات

همان طور که انتظار می‌رفت، ملی‌پوشان کشورمان خیلی زود و در حالی که هنوز سه دیدار دیگر از انتخابی جام جهانی در قاره کهن باقی مانده، بلیت قطر را برای خودشان رزرو کردند تا به عنوان نخستین آسیایی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورده باشند. شاگردان اسکوچیچ در شرایطی این رکورد را به دست آوردند که ۵ پیروزی و تنها یک تساوی در این مرحله از رقابت‌ها به دست آورده‌اند و به نظر می‌رسد طلسم شکست ناپذیری ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی که از دوران کارلوس کیروش شروع شده بود، همچنان ادامه دارد.

سید دوم؛ این رؤیا محقق می‌شود؟

با این حساب بازی‌های باقی مانده برای تیم ملی حکم تشریفاتی دارند و کادر فنی می‌تواند روی آن‌ها به عنوان دیدارهای تدارکاتی ارزشمندی حساب باز کند. البته از آنجا که ۱۲ فروردین ماه سال آینده فیفا بنا دارد قرعه‌کشی جام جهانی قطر را برگزارکند و رنکینگ تیم‌ها در ماه‌های پیش رو از اهمیت فراوانی برخوردار دست، نمی‌شود نتایج چند دیدار بعدی تیم ملی را دست کم گرفت‌.

ایران - امارات/ تشریفاتی نه، به دنبال حضور در سید دو!

تاکنون به نظر می‌رسد ایران با رنکینگ بیست و یکم جهان حضور خود در سید سوم قرعه‌کشی را قطعی کرده اما همچنان کور سوی امیدی برای حضور در سید دوم وجود دارد. از آنجا که مسابقات انتخابی در اروپا به پایان رسیده، دیدار مقابل امارات فرصت بسیار مناسبی برای ارتقا امتیازات تیم ملی است تا شاید رویای حضور در سید دوم و قرعه‌ای احتمالاً آسیا برای ملی‌پوشان محقق شود. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که قرارگیری در سید دوم به نتایج دیگر تیم‌ها و صعود کردن یا نکردن تیم‌های دیگر قاره‌ها نیز بستگی دارد.

گفتنی است تیم ملی فوتبال کشورمان در چهار حضور قبلی خود در جام‌های جهانی ۳۲ تیمه، سه بار در سید چهارم و تنها یک بار در سید سوم قرار گرفته و حضور در سید دوم، می‌تواند افتخاری تاریخی و شانسی ویژه برای فوتبال ایران باشد.

امارات به دنبال رزرو پلی‌آف برای خود

تیم امارات تا اینجا نشان داده رقیب دست و پا بسته‌ای نیست و اتفاقاً بالاتر از عراق، سوریه و لبنانی که اتفاقاً در دور قبلی عملکرد بهتری نسبت به این کشور شیخ‌نشین حاشیه خلیح فارس داشتند، نتایج بهتری کسب کرده است. امارات هم‌اکنون ۹ امتیازی بوده و در رده سوم جدول گروه جای خوش کرده است. با این حال بعید به نظر می‌رسد آن‌ها موفق شوند مانع از صعود مستقیم کره جنوبی به جام جهانی شوند و شانس اصلی آن‌ها، حضور در پلی‌آف است که به این منظور باید رده سومی خود را حفظ کنند.

فاصله ۴ امتیازی آن‌ها با لبنان رده چهارمی باعث شده تا آن‌ها در صورت برد بازی امشب مقابل ایران، تا حدود زیادی صعودشان به پلی‌آف را قطعی کرده باشند. آن‌ها اگر موفق به کسب رده سومی گروه در پایان بازی‌ها شوند، باید در پلی‌آف به مصاف تیم سوم گروه مقابل که احتمالاً تیمی از بین عربستان، استرالیا و یا ژاپن خواهد بود قرار بگیرند تا در صورت پیروزی، برای کسب سهمیه جام جهانی به مصاف تیم پنجم آمریکای جنوبی بروند.

کد خبر 552613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.